Det er dansker som står for kundeservicen hos QXL både i Norge og Danmark. Jeg var i kontakt med
dem pga. en urettmessig negativ karakter en kjøper ga meg. Jeg kontaktet QXL og ba de slette
den. Det ville de ikke, men mente at det kunne løses ved kjøpers fortryldelsesrett, dvs. at kjøper
har angrett. Jeg sa til QXL at angrett i Norge gjelder kun B2C og ikke når privatpersoner selger
brukt på nettauksjon. Han mente det gjaldt i Norge også, så jeg viste til norsk lov og at det ikke
står noe om dette i QXL's auksjonsregler i Norge. Det står lun om dette på danske QXL. Da hørte
jeg ikke noe mere fra ham.
Mulig kundeservice hos QXL ikke helt klarer å skille på reglene i Norge og Danmark. Den negative får
stå da, og noen generell angrett går jeg ikke med på.Det vil jo si at kjøper skal ha både budsum pluss
frakten refundert. Da kan man jo gå på en smell pga. de høye portosatsene i Norge.
Det er forresten ikke sikkert det blir gratis før kjøper i Norge selv om det er det i Norge, men 10 kroningen
for selger kan jo være der før vi vet ordet av det. Eller at vi får ny plattform?