Samlertrender

Generell diskusjon
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Samlertrender

Post by vivavegas »

Dette er trender jeg har observert på QXL. Som regel da jeg har solgt tilsvarende ting omtrent på samme tid. I høyeste grad en subjektiv oppfatning.
Andre ting er vel mer kjent og ting de fleste er enige om. F.eks. at det har vært ett fall i prisen på sett fra Lillehammer OL.
På samme måte som man har hatt en stigning (ihvertfall for inntil en stund siden på) myntsett 1968.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Samlertrender

Post by vivavegas »

svessien wrote:Jeg hadde en del Gallienus-mynter som jeg fikk i en lott en gang i tiden, men jeg tviler på om jeg kan hjelpe deg. Skal i hvert fall sjekke.
Jeg ser også ut til å stadig vekk mangle en - 1 - mynt, og gang på gang går det utover lunsjen :D

Dessuten er jeg helt enig med deg i at det er bedre å samle ut i fra hva som er interessant, enn hva som kan stige i verdi. Aksjemarkedet er til for den slags spekulasjoner. Men det gjør jo ingenting å kunne selge for litt mer enn man kjøpte for, da.
Jada. Det var delvis for og forsøke og se om noen andre har sett trender for og evnt. nyttiggjøre seg dette. Men like mye en interesse hvorfor slike ting skjer. Fleste av mine eksempler var jo også ikke numismatiske.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Samlertrender

Post by Kjetil Kvist »

Etter auksjonen i går kveld i butikken er jeg ikke i tvil om følgende: Sedler. Sedler, særlig 3. og 4. utgave, kommer til å bli ettertraktet. I særdeleshet erstatningssedler, som det etterhvert betales ganske mye for og som det er flere samlere som er ivrige etter.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
stigulv
Posts: 384
Joined: 15 Jan 2013 20:25

Re: Samlertrender

Post by stigulv »

Kjetil Kvist wrote:Etter auksjonen i går kveld i butikken er jeg ikke i tvil om følgende: Sedler. Sedler, særlig 3. og 4. utgave, kommer til å bli ettertraktet. I særdeleshet erstatningssedler, som det etterhvert betales ganske mye for og som det er flere samlere som er ivrige etter.

Har sett det begynner og bli mye seddelsamlere ja :-)
Glad for at jeg ikke har kvittet meg med mine :-D er jo kunstverk når de er usirkulerte :P
User avatar
Trond i California
Posts: 779
Joined: 19 May 2009 05:17
Location: San Francisco, California

Re: Samlertrender

Post by Trond i California »

Pa myntmesser her I USA ser jeg fortsatt sterk etterspoersel etter Kina og Russland, dog ikke saa kraftig som for ett aar siden. India og Brasil er paa oekende trend, det gjelder ogsaa endel tidligere engelske kolonier som Malaya, Malaysia, British Honduras, Mauritania, Soer-Afrika samt British East & West Africa. Venezuela holder seg godt, det samme med Dominican Republic.

Desverre ser det ut som det begynner aa bli mye mindre norske mynter tilgjengelig - det er 2-3 av oss her borte som har vaert meget active de siste aarene. Et unntak var auksjonen til Stephen Album I Santa Rosa ikveld som hadde hundrevis av fine norske mynter tilsalgs. De gikk stort sett ganske hoeyt - kanskje noen av Samlerforum's medlemmer fikk noe fint? Jeg vant kun et par stykker....
Post Reply

Return to “Skytebanen”