QXL øker provisjonssatsen

Generell diskusjon
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: QXL øker provisjonssatsen

Post by vivavegas »

Enda en ting.
Null i listepris er jo sannsynligvis ett svar på finn.nos sine gratis annonse.
Ebay har vel også hatt null i listepris (varierende fra land til land og med begrensninger i antall auksjoner?).

Problemet med spammere har jo f.eks. vært på auction.no i alle år og for noen år siden når jeg var mer aktiv der så var vel problemet minst like stort som på QXL.

Jeg er mer irritert over hammerslagsgebyret. Nettopp fordi jeg har en litt policy selv med utrop=1. Da blir jeg som regel kvitt varene. Noe blir kjøpt med "på kjøpet" til kr. 1, mens andre ting kan sprette opp i pris.
Men nå trur jeg ikke lenger den strategien fungerer.
samler607
Posts: 1064
Joined: 20 Jan 2012 16:31

Re: QXL øker provisjonssatsen

Post by samler607 »

Jeg er dritt lei spammere, enkelt og greit. Jeg prøvde utrede hvorfor jeg er det.
auction sluttet jeg helt med i 1 år eller noe, pga. spammere, sjekket bare 2-3 selgere.
Jeg går grunding til verks når jeg går gjennom auksjoner for å finne objekter som kan være intresante, og bruker aldri søkefunksjon på qxl.
Jeg går gjennom avdelinger, kan en vel si.
Så om man bare driver med norske mynter 1874-1919, ser man ikke alt dritt jeg ser!
Da jeg i 4 år eller lignende har vært innom hver eneste dag og gjerne flere ganger om dagen, det blir det en slutt på for meg.
Det har vært en stygg uvane, kan en si. å MÅTTE sjekke auksjoner hver eneste dag. Men min irritasjon ovenfor diverse selgere på qxl og qxl selv har gjort denne uvanen lettere å bli kvitt.

Jeg syntes faktisk det er dårlig av mange samlere her på forumet å tillate, eller rettere sagt ikke kommentere flere av relisterne sine auksjoner og priser graderinger oftere enn det er blitt gjort..
Men jeg har funnet ut med tiden at folk driter i det, og ikke bryr seg, eller rettere sagt at arenaen her inne ikke er aktive på private kjøp.


Alle selgere må gjøre som de vil, jeg bare kom med min mening.
Og jeg står for det at, selgere som legger stive priser, og helt urealistiske priser på mynter, og som i atpåtill har holdt på i mange år. Er utrolig stusselige skapninger, som jeg syntes synd på faktisk. Men man finner vel mye stusselige mennesker innen kjøp og salg arenaen uansett hvor man er, og folk som prøver å utnytte andre mennesker for deres uvitenhet.

Om en stakkarslig kar som aldri har solgt en mynt kommer med noen fantasi priser er jo ikke det jeg mener, det håper og tror jeg dere forstår.

Altså, jeg kan liste opp linker etter linker på brukere som har holdt på i åresvis, med overpris GROV overgradering, som aldri blir gjort noe med.

Enten så blir jeg utrolig skuffet over "brukerne" Les. Selgerne, som jeg her omtaler, eller så blir jeg utrolig skuffet over "deltakerne" til denne hobbyen som så å si aldri sier ifra, altså deltakerne ved f.eks. samlerforum.no. Vet faktisk ikke hva jeg er mest skuffet over innen denne hobbyen akkurat nå!


Jeg har i flere år prøvd å si ifra ved samlerforum, ikke alltid klart å holde meg like saklig, men har prøvd å si ifra, både ved falske mynter som er observert og grove ting.
Arrogansen har vel vært stor, og folk driter i slikt, ( observert fra mine øyne ) De som har god greie på ting, virker som de lar denne kampen gå tapt og bruker heller tiden på andre ting.
Trist rett og slett!, Men kanskje det er det riktige, jeg har ikke svaret, men jeg kjenner meg bare nok en gang utrolig skuffet!
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: QXL øker provisjonssatsen

Post by vivavegas »

Enig i mye av det du skriver. Hvor aktiv jeg har vært på samlerforum.no har variert, men jeg har flere ganger både tatt direkte iniativ og også foreslått at man burde ha en "svarteliste" tråd med advarsel mot enkelte selgere.
Så der er vi i stor grad enig.
Og da snakker vi som du også skriver ikke om en tilfeldig selger som ikke kan mynt, men som legger ut en annonse eller 10, men de som systematisk driver med svindel.

Jeg husker ikke hele historien og hvem som startet den, men jeg var jo f.eks. i stor grad med og avsløre selgeren "jasså" (på ett eldre facebook-forum). Han kjøper ordinære mynter i gode årstall og selger de videre photoshoppet til ublu priser.
Imidlertid hadde jeg arkiv av alle myntene jeg har solgt (flere tusen objekter) og så klarte vi og finne en helt lik mynt og kunne sammenligne mitt bilde mot hans.
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: QXL øker provisjonssatsen

Post by karstkri »

Samler607 hvis det var noen tommel opp funksjon her skulle jeg gitt deg den.Jeg har fulgt med å sett deg som ivrig og kunnskaprik og som til stadighet advarer om falske myter og overpris osv.det er veldig prisverdig at du bruker av din tid til å meddele oss andre om det.At kansje ikke så mange er med i disskusjonen -og det er veldig mange som er medlemer her,men vi er nok desverre ikke så mange som skriver så mye her inne.Det kan være mange grunner til det, men jeg tror veldig mange leser det du har skrivet og blir oppmerksom på det.Og derfor har det allikeveldt hatt sin funksjon.Tommel opp fram meg og en riktig god jul.
karstkri
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: QXL øker provisjonssatsen

Post by Samler »

God Jul til alle sammen og ett forhåpentligvis Godt Nytt år. Spammere med alskens dritt er en
stor UTING.
Post Reply

Return to “Skytebanen”