Hva samler du på?

Alt det andre
User avatar
Morten
Posts: 11
Joined: 17 Dec 2008 23:27

Re: Hva samler du på?

Post by Morten »

Jeg samler på pins

Fylkes og kommune
Fagforbundet
Politiske parti
1. mai

De pins jeg har som er av verdi er Fagforbundets 40års medlemskap i gull og Fagforbundets 25års medlemskap i sølv.
Men jeg samler ikke for verdiens skyld, men fordi det gir meg glede og sinnsro.
Samt det blir jo litt sosialt når man møter en annen "gal" samler :wink:
User avatar
Stian
Posts: 188
Joined: 30 Aug 2007 01:10
Contact:

Re: Hva samler du på?

Post by Stian »

Velkommen til forumet :D
Stor samling da?
Det er vel ikke så mange andre pins-samlere her ennå?
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Hva samler du på?

Post by Kjetil Kvist »

Har faktisk en liten samling pins og nåler selv. De aller fleste er tilknyttet arbeiderbevegelsen, og jeg har flere gullnåler: NAF, Jern & Metall, NKF, BAF, NKIF osv. Det er jo sjeldent mye gull i disse, men de har en høy status i fagforeningene.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: Hva samler du på?

Post by MarkusLømo »

Kjetil Kvist wrote:Har faktisk en liten samling pins og nåler selv. De aller fleste er tilknyttet arbeiderbevegelsen, og jeg har flere gullnåler: NAF, Jern & Metall, NKF, BAF, NKIF osv. Det er jo sjeldent mye gull i disse, men de har en høy status i fagforeningene.
Hehe, jeg leste feil først og innså fort at den siste der var åpen for fortolkning. Se her:
"Det er jo sjeldent mye gull i disse"
"Det er jo sjeldent mye gull i disse"
User avatar
Morten
Posts: 11
Joined: 17 Dec 2008 23:27

Re: Hva samler du på?

Post by Morten »

Kjetil Kvist wrote:Har faktisk en liten samling pins og nåler selv. De aller fleste er tilknyttet arbeiderbevegelsen, og jeg har flere gullnåler: NAF, Jern & Metall, NKF, BAF, NKIF osv. Det er jo sjeldent mye gull i disse, men de har en høy status i fagforeningene.
Trodde Fagforbundets 40år og 25år var sjeldne jeg da :)
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Hva samler du på?

Post by Kjetil Kvist »

Min erfaring er at NAF-nåla er den som vanligvis dukker opp. Jern & Metall dukker overraskende sjeldent opp, selv om det er laget tusenvis av den.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
Tech
Posts: 33
Joined: 19 Dec 2008 20:51
Location: Hokksund

Re: Hva samler du på?

Post by Tech »

Jeg samler i hovedsak på norske skillingsmynter. Speciene får vente til jeg får bedre råd.

Etter å ha plukket og solgt en del prosessorer til samlere, har jeg lagt av en del selv og fått en liten samling her hjemme. Mulig jeg selger de for å finansiere flere mynter. Foreløpig sitter jeg på de og og samler. Litt morro er tanken på hvor mye de kostet nye en gang i tiden, og at det er litt gullverdi i de.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Hva samler du på?

Post by madsemann »

Jeg tar opp igjen denne tråden da jeg synes det var interessant.

Jeg samler på fagforeningsmerker(pins, nåler og buttons) og så samler jeg på mynter fra dansketiden.

Jeg har samlet på ting så lenge jeg kan huske og kan nevne. Telekort, OL pins, kommune pins, politiske partipins, iddiser, klokker, to runder med mynter, cognac og whisk(e)y, ølglass, ølflasker/bokser og kulepenner.

Jeg har nå solgt det aller meste og nøyer meg med de to samleorådene. Mensamling er den beste medisinen mot stress som finnes :)
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Hva samler du på?

Post by Lagrinn »

Jeg samler på medaljer, hovedsaklig norske ifra før1930, men noen unntak finnes, f.eks div H.Rui medaljer.
Ellers hender det jeg kjøper meg en norsk mynt, men da er det ett "må ha" objekt.
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Hva samler du på?

Post by losset »

Gi meg din adresse på PM

Så sender jeg over noen Pins jeg har liggende.
madsemann wrote:Jeg tar opp igjen denne tråden da jeg synes det var interessant.

Jeg samler på fagforeningsmerker(pins, nåler og buttons) og så samler jeg på mynter fra dansketiden.

Jeg har samlet på ting så lenge jeg kan huske og kan nevne. Telekort, OL pins, kommune pins, politiske partipins, iddiser, klokker, to runder med mynter, cognac og whisk(e)y, ølglass, ølflasker/bokser og kulepenner.

Jeg har nå solgt det aller meste og nøyer meg med de to samleorådene. Mensamling er den beste medisinen mot stress som finnes :)
User avatar
Femmern
Posts: 584
Joined: 09 Mar 2009 13:26
Location: Utkanten.

Re: Hva samler du på?

Post by Femmern »

Samler bare mynt for tiden, ikke noen spesielle typer men liker å rote oppi lotter bare for morro.

Side 2 i denne tråden begynner jeg å lure på om AleksR prater med seg selv, hvordan gikk det foresten med ham i Kvitt eller Dobbelt?
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Hva samler du på?

Post by losset »

1874 Oscar II --->>>> D.D 2010 - Toppkvalitet.
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Hva samler du på?

Post by brafin »

Ser lenger opp i tråden et innlegg av "maxlimit. Hvor har han blitt av som selger og forumdebattant, mon tro :?:
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Hva samler du på?

Post by madsemann »

Femmern wrote:Samler bare mynt for tiden, ikke noen spesielle typer men liker å rote oppi lotter bare for morro.

Side 2 i denne tråden begynner jeg å lure på om AleksR prater med seg selv, hvordan gikk det foresten med ham i Kvitt eller Dobbelt?
Jeg ble også litt vitebegjærelig om hvordan det gikk med alexR :)
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Hva samler du på?

Post by losset »

Eler kanskje han har lyst til å glemme det?
madsemann wrote:
Femmern wrote:Samler bare mynt for tiden, ikke noen spesielle typer men liker å rote oppi lotter bare for morro.

Side 2 i denne tråden begynner jeg å lure på om AleksR prater med seg selv, hvordan gikk det foresten med ham i Kvitt eller Dobbelt?
Jeg ble også litt vitebegjærelig om hvordan det gikk med alexR :)
Post Reply

Return to “Samleobjekter - Roterommet”