Automater

Alt det andre
Post Reply
K.Ø.
Posts: 2
Joined: 09 Jul 2010 12:47

Automater

Post by K.Ø. »

Hei,

Har en stor Cola-automat (med plexi front, for 0,5 ltr flasker, ganske vanlig modell inntil for noen år siden) og en eldre kondomautomat som jeg gjerne ville hatt hjelp til å sette en verdi på. Spesielt kondomautomaten er jeg usikker på hva kan være verdt. Det er en Durex type, smal og høy (ca en meter).
Er det også noen som vet om det finnes en forening for folk som samler på automater av alle slag?

Skal se om jeg kan få lagt ut bilder av automatene om en stund.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Automater

Post by madsemann »

Jeg har ikke greie på automater, men dette må da være et spennende samle felt. Men jeg går utifra at det trengs en god del mer plass enn frimerker og mynter, så konahadde nok ikke tillatt noe slik samling :(
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Automater

Post by losset »

Titt og ofte ligger det en automat på Finn.no - Så du for følge med der litt fremover og se på hva som er evt en utropspris på dette. Evt forsøke legge den ut for salg og se om det er noen som er villig til å gi en akseptabel pris for automaten din.

Uansett er det markedet som bestemmer, så mulig du er heldig å finner To stk som er meget interisert i dette og du for opp en budrunde på dette..........

Uansett Lykke til med salget :D
Ole Christian
Posts: 219
Joined: 31 May 2010 09:17

Re: Automater

Post by Ole Christian »

Jeg ville skrudd kondomautomaten opp på soverommet, fyllt den til tops og gitt kjærringa en haug med femmere... hehehe
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Automater

Post by ramazotti »

Ole Christian wrote:Jeg ville skrudd kondomautomaten opp på soverommet, fyllt den til tops og gitt kjærringa en haug med femmere... hehehe
Da hadde ho nok reist rett i banken for å veksle dem inn.
De er jo ikke gyldige etter nyttår,de som gikk på disse automatene... :)
K.Ø.
Posts: 2
Joined: 09 Jul 2010 12:47

Re: Automater

Post by K.Ø. »

Her er bilde av begge automatene.
Slike brusautomater ligger som dere sa på finn fra tid til annen, men prisene varierer mye. Kondomautomater derimot er det langt imellom. Når jeg fikk hånd om denne automaten var den full av gamle femkroninger, og ca halvfull av kondompakker. Åpnet en av pakkene og kondomet gikk i oppløsning... :lol: Kastet resten (angrer på det.. hadde vært artigt å hatt innholdet som prikken over i'en i automaten selv om kondomene var ubrukelige).
Brusautomat
Brusautomat
S6001860_.JPG (90.29 KiB) Viewed 3056 times
Kondomautomat
Kondomautomat
S6003071_.JPG (67.31 KiB) Viewed 3056 times
Post Reply

Return to “Samleobjekter - Roterommet”