Norges regenter

Forum for medaljesamlere.
Post Reply
prozeed
Posts: 13
Joined: 13 Aug 2011 20:09

Norges regenter

Post by prozeed »

Er så heldig at jeg har et sett med Norges Regenter liggende fra samlerhuset.
Disse har jeg ikke kjøpt av samlerhuset, men ønsker å selge det tilbake til de da de betaler 400kr pr mynt.
Noen her som er kunde hos samlerhuset som har kjøpt et sett med Norges Regenter, 32stk sølvmedaljer som har solgt disse videre til andre privatpersoner? I såfall er jeg interessert å komme i kontakt med deg/dere.
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Norges regenter

Post by ZZzzz »

Jeg vil anbefale deg til aa ikke gjore dette. Samlerhuset leser disse sidene, og resultatet kan bli at Samlerhuset stopper denne bedre tilbakekjopsordningen hvis flere prover aa lure dem.

Jeg har ingen onsker om aa hjelpe deg. Ordningen er forbeholdt de som har handlet direkte med Samlerhuset......
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Norges regenter

Post by Myge »

Ring Samlerhuset og spør hva de vil gi. Se ellers her http://samlerhuset.no/innkjop/

Men å jukse deg til et salg på 14.400,- blir vanskelig uansett. Holder ikke å få tak i noen andre som har kjøpt, da må jo de selv be om å få returnere det, og få penger tilbake. Så må de gi deg penger. Tror ikke så mange ønsker å bli med på noe slikt.

Ville ringt dem og hørt, men tror neppe du skal regne med å få solgt dem på din finurlige juksemåte.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Norges regenter

Post by madsemann »

Til tross for at jeg er enig med både ZZzzz og Myge, hadde jeg likt at noen "svindlet" samlerhuset også :P Så kunne de smakt litt av egen oppskrift :D
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2777
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Norges regenter

Post by AMO Berg »

Vi visste at dette ville bli resultatet av den latterlige tilbakekjøpsordningen. Etter min mening er det ikke noe juks ved å forsøke å få en registrert kunde hos SH til å selge tilbake noe slikt.
prozeed
Posts: 13
Joined: 13 Aug 2011 20:09

Re: Norges regenter

Post by prozeed »

Ønsker ikke prøve å lure noen. Har vært i kontakt med samlerhuset men de er ikke interesserte å kjøpe uten ærklæring fra opprinnelig eier at settet er solgt videre. De begrunnet dette at flere har prøvd å selge de stjålne samlinger.
Jeg har papirer på hvem som eide settet opprinnelig og har prøvd å få kontakt med denne personen.
Problemet er at denne personen er død.
Har søkt opp arvinger for å høre med de, men de fortalte at store deler av samlingen ble solgt av eieren selv før denne personen døde.
Samlingen er derfor ikke solgt som arvegods og derfor umulig å få en erklæring på settet fra opprinnelig eier/arving, med mindre arvinger forfalsker en, noe jeg verken ønsker eller kommer til å få noen til å gjøre.
Ask
Posts: 1224
Joined: 27 Oct 2009 13:59
Location: Huttaheiti

Re: Norges regenter

Post by Ask »

prozeed wrote:Ønsker ikke prøve å lure noen. Har vært i kontakt med samlerhuset men de er ikke interesserte å kjøpe uten ærklæring fra opprinnelig eier at settet er solgt videre. De begrunnet dette at flere har prøvd å selge de stjålne samlinger.Jeg har papirer på hvem som eide settet opprinnelig og har prøvd å få kontakt med denne personen.
Problemet er at denne personen er død.
Har søkt opp arvinger for å høre med de, men de fortalte at store deler av samlingen ble solgt av eieren selv før denne personen døde.
Samlingen er derfor ikke solgt som arvegods og derfor umulig å få en erklæring på settet fra opprinnelig eier/arving, med mindre arvinger forfalsker en, noe jeg verken ønsker eller kommer til å få noen til å gjøre.
Æsj, er det virkelig noen som stjeler SH - greiene ?
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Norges regenter

Post by madsemann »

Sølv har blitt stjålet i alle tider det.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Norges regenter

Post by hertervig »

Det er vel helst en unnskyldning fra SH for å slippe å kjøpe tilbake mer enn de i ytterste nødsfall må.
Post Reply

Return to “Medaljer”