Skikk og bruk 1960

Forum for samlere av bøker, tegneserier, aviser, tidsskrifter og annen litteratur.
Post Reply
Oskar72
Posts: 2
Joined: 23 Aug 2009 22:05

Skikk og bruk 1960

Post by Oskar72 »

Hei.

Sitter med en tykk bok som heter Skikk og bruk.
Ser ut til at det er 1 opplag 1960.
Tror ikke boken er noe brukt.
Er det noen som vet hva den kan vere verdt ??

Setter pris på tilbakemeldinger.
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Skikk og bruk 1960

Post by svessien »

"Tror ikke boken er noe brukt."

Hmmm...?


Uten å egentlig vite så mye om bøker, tenker jeg at det er en kuriositet som noen kanskje kan være interessert i, men som samtidig kan være veldig tilgjengelig, f.eks om den har vært vanlig pensum på husmorskoler, e.l.

Den eneste måten å finne det ut på, er å legge den ut for salg for den minimumsprisen du føler du må ha.

På den måten finner du ut om den er mer verdifull for noen andre enn for deg selv.
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Skikk og bruk 1960

Post by Flash »

Går for mellom 1000 og 1500 kroner. Lettsolgt.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Skikk og bruk 1960

Post by Myge »

På Skanfil tror jeg utropspris pleier ligge på 750,-, og ender totalt opp noe over 1000,-. Jeg har boken selv, den er veldig artig å lese i, alltid greit å vite hvordan man skal gå i trapper med damer, og hvordan man skal plassere gjester rundt bordet om man får en Admiral og Kongen på besøk, samt hvilke hilsener som gjelder på personer man gjerne bare har møtt et par ganger i selskap tidligere, og hvordan man best kler seg når man skal handle osv osv. Veldig bra bok, hvorfor lages ikke slikt lenger?
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Skikk og bruk 1960

Post by vivavegas »

Skikk og bruk har litt merkelig for meg blitt ett objekt som oppnår høye faste priser på QXL.
Skjønner ikke helt hvem som samler på disse bøkene og de ser ut til å være relativt vanlige.

Jeg ville nok sagt pris 800-1000 kr. Men er litt usikker på prisnivået og også på QXL svinger jo prisene kraftig.
Oskar72
Posts: 2
Joined: 23 Aug 2009 22:05

Re: Skikk og bruk 1960

Post by Oskar72 »

Vel da vet eg hvor eg skal selge den, takk for hjelpen :D
Post Reply

Return to “Litteratur”