Atlas 1923 og budstikke 1861

Forum for samlere av bøker, tegneserier, aviser, tidsskrifter og annen litteratur.
Post Reply
Marley
Posts: 25
Joined: 10 May 2014 16:29

Atlas 1923 og budstikke 1861

Post by Marley »

Går det an å anslå verdi på disse?
Atlaset er av det store slaget, ca 45 cm høyt. Flittig men pent brukt. I tillegg til kart inneholder det også oversikt over jordas mineralforekomster, stjernekart, værforhold mm.
Image
Image
Image

Har også denne budstikka (har redigert vekk navn øverst). Tydelig preget av tidens tann men henger greit sammen.

Image
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Atlas 1923 og budstikke 1861

Post by Arve »

Atlaset er verdiløst, men det kan være morsomt å se på kartene og se hvordan grensene har forandret seg.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
Marley
Posts: 25
Joined: 10 May 2014 16:29

Re: Atlas 1923 og budstikke 1861

Post by Marley »

Takk for svar. :) Da stables atlaset på loftet i fall noen etterkommere en gang i tiden ønsker å se hvordan grensene har forandret seg. :wink:
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Atlas 1923 og budstikke 1861

Post by hertervig »

Det er egentlig et veldig godt atlas. Kan ikke huske å ha sett et atlas med flere navneoppføringer enn dette har. Jeg husker en gang i tiden at jeg lurte på hvor i verden Olesko befant seg, og da var det i dette atlaset jeg fikk svar. Imidlertid er det et separat navneregisterbind i mindre format, og uten dette så blir naturlig nok nytteverdien betydelig mindre.

Budstikken i enkeltnummer er dessverre ikke det helt store. Nå er det i og for seg ikke det helt store i komplette årganger heller.
Post Reply

Return to “Litteratur”