Hvor selge bøker?

Forum for samlere av bøker, tegneserier, aviser, tidsskrifter og annen litteratur.
Post Reply
SaccoMan
Posts: 629
Joined: 06 Nov 2008 23:29

Hvor selge bøker?

Post by SaccoMan »

Jeg har noen esker og plastposer med gamle bøker, hovedsaklig guttebøker. Mesteparten er ca. 40 år gamle.

Er det noen av dere som vet om antikvariater eller lignende som kjøper slikt på Østlandsområdet?
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Hvor selge bøker?

Post by Olav K »

Jeg vil anbefale deg å google "antikvariat oslo" (evt utvide med nærliggende fylker som passer deg) - for så å ringe og spørre de mange som dukker opp hvor interessant ditt "varelager" er. Min erfaring er at antikvariatene er ganske kresne, men jeg har ikke forsøkt å selge guttebøker - så for alt det jeg vet kan det være en nisje. Hardy-guttene og enda mer - frøken Detektiv - gjenoppstår med jevne mellomrom, og mange av fortidens guttebøker er idag så politisk ukorrekte at du må på antikvariat for å få dem: så ja, det kan vel være en mulighet. Men - de som vet er antikvariatene - ring og spør.
SaccoMan
Posts: 629
Joined: 06 Nov 2008 23:29

Re: Hvor selge bøker?

Post by SaccoMan »

Takk for svar Olav K!
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Hvor selge bøker?

Post by Olav K »

Det ligger et ganske rocka antikvariat på Grünerløkka, i Markveien et kvartal ovenfor Paradiso på Olaf Ryes plass. De står ikke på listen jeg får opp når jeg googler "antikvariat oslo", og jeg gjetter de ikke er medlem av foreningen for antkvariater. Der har jeg sett at de har gamle tegneseriehefter fra 50-tallet (Vill Vest m.m.) og kanskje de også er interessert i guttebøker? Neste gang jeg går forbi og roter i kassene deres skal jeg prøve å huske navnet - mer vet jeg ikke nå og det er for sent på kveld til avansert googling.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Hvor selge bøker?

Post by tho »

SaccoMan wrote:Jeg har noen esker og plastposer med gamle bøker, hovedsaklig guttebøker. Mesteparten er ca. 40 år gamle.

Er det noen av dere som vet om antikvariater eller lignende som kjøper slikt på Østlandsområdet?
Høres lite salgbart ut. Passer best på posesalg på skolenes loppemarked.
Post Reply

Return to “Litteratur”