Utstilling - Kauko Räsänen - Munich

Interessante nyheter fra media legges her
Post Reply
gekl
Posts: 232
Joined: 22 Apr 2009 19:34

Utstilling - Kauko Räsänen - Munich

Post by gekl »

Staatliche Münzsammlung München.

Something for people with some interest in modern art-medals - but very much influenced by pre 1980's taste :)

http://translate.google.com/translate?s ... ml&act=url

Google translated...
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Utstilling - Kauko Räsänen - Munich

Post by kråketoppen »

Sporrong som var store på 70 tallet med sine medaljer,hadde her nevnte kunstner i sin stall.
Mange flotte medaljer skapte han og disse kan idag kjøpes for en rimelig penge.Sporrong førte en markedsføring,som kan minne om Samlerhuset's, men "falt" pladask på slutten av 70 tallet.
De spydde ut forskjellige medaljer til en hver anledning, samlere ble mer eller mindre mettet og verdien ble aldri den som Sporrong spådde. Syntes at mange av medaljene som utkom er flotte små kunstverk også norske kunstnere bidro, bl.a. Kari Rolfsen.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5287
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Utstilling - Kauko Räsänen - Munich

Post by Kjetil Kvist »

Kauko Räsänens medaljer er faktisk i en helt annen divisjon enn de andre medaljene vi har fra 1970- og 80-tallet. Det er kanskje de beste kunstmedaljene som er utgitt i denne perioden. En håndfull medaljer ble laget og distribuert av Sporrong, og disse medaljene kan man skaffe seg med litt tålmodighet. De andre, derimot, er ofte sjeldne og vanskelige å få tak i. Jeg har en liten samling og skal selvsagt dra for å se denne utstillingen. Jeg gleder meg allerede, takk for tipset!
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
Post Reply

Return to “Nyheter”