Metallsøkere

User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: Metallsøkere

Post by Alex R »

Driver å ser litt på en Garrett Ace 250 nå. Har sett noen filmer på nettet om hvordan den virker, og den ser veldig spennende ut.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Metallsøkere

Post by vivavegas »

Alex R wrote:Driver å ser litt på en Garrett Ace 250 nå. Har sett noen filmer på nettet om hvordan den virker, og den ser veldig spennende ut.
Styr unna.
For kr. 2490 så er det ikke så veldig mye mer enn en lekedetektor du får.
Dvs. må ta ett lite forbehold når jeg ikke kjenner det konkrete merket og typen, men som på mange andre områder så er det absolutt en ganske klar sammenheng mellom pris og kvalitet.

Du må nok minst opp i 5.000 for og få greie søkere.

Skrytevideoer på internett inneholder stort sett lite/ingenting interessant informasjon.
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: Metallsøkere

Post by Alex R »

Ønsker meg en ordentlig metall-detektor til jul.. Fatter har en som er fra 80 tallet, som han mener er minst like bra man kan kjøpe i dag. Har aldri funnet noe mer enn en en krone, og noe annen drit.

Jeg bor jo i Askim, og langnes er jo et bra sted for å finne ting antagelig. Det var jo her en av de siste napoleons slagene stod i 1814. Har faktisk funnet en 5 øre 1908 som jeg sparket borti der.
Jeg ønsker meg også da et bra sted å lete, noe jeg tviler på å finne idag. Mye er vel gravd opp alt?
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Metallsøkere

Post by vivavegas »

Alex R wrote:Ønsker meg en ordentlig metall-detektor til jul.. Fatter har en som er fra 80 tallet, som han mener er minst like bra man kan kjøpe i dag. Har aldri funnet noe mer enn en en krone, og noe annen drit.

Jeg bor jo i Askim, og langnes er jo et bra sted for å finne ting antagelig. Det var jo her en av de siste napoleons slagene stod i 1814. Har faktisk funnet en 5 øre 1908 som jeg sparket borti der.
Jeg ønsker meg også da et bra sted å lete, noe jeg tviler på å finne idag. Mye er vel gravd opp alt?
Det blir aldri tomt, det er garantert......
Man har selvsagt ikke slike eventyrlige dager som de som startet på 70-tallet hadde, da man fant never med sølvmynter på en dagstur til Bygdøy. Men burde fremdeles være gode muligheter for å finne gode mynter, slik at ville ikke latt det ødelegge interessen. Dvs. at du trur det er tomt.
User avatar
ha-rob
Posts: 299
Joined: 04 Aug 2008 18:06
Location: Buskerud

Re: Metallsøkere

Post by ha-rob »

En liten artikkel fra http://www.aas24.no" onclick="window.open(this.href);return false;: http://www.oblad.no/article/20081101/AA ... 3/1209/aas" onclick="window.open(this.href);return false;
metallsøker.jpg
metallsøker.jpg (38.4 KiB) Viewed 2191 times
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Metallsøkere

Post by Espen »

Her er dagens funn med mine nye minelab x-terra 705.

Image

totalt 16 kroner og 1 øre, viste seg at ettøren var en 1921.
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: Metallsøkere

Post by Alex R »

Nå må jeg bare få litt pluss på kontoen, så er det rett til "butikken" for å kjøpe seg en xterra 70
Blir ufattelig fristet av å se dette.

Noen tips til hva slags områder man skal lete på?
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Metallsøkere

Post by Espen »

Parker og strender, er der jeg ferdes foreløbig, har tenkt å gjøre litt research ved å studere gamle postkort slik at jeg kan finne nye "hunting grounds"

Minelab har forresten kommet ut med etterkommeren til x-terra 70, den heter 705 og har en liten mengde nye funksjoner, den jeg har.
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: Metallsøkere

Post by Alex R »

Det vet jeg, men det er ingen i norge som selger den.

Og det er en importør i askim som selger x70, så da er det jo ypperlig for meg.
Jeg har kjennskap til et par gamle husmanssplasser og et par steder det har vært noen gamle slag. Det er der jeg har tenkt å starte.
skattejegeren
Posts: 10
Joined: 13 Apr 2009 10:24

Re: Metallsøkere

Post by skattejegeren »

Espen wrote:Her er dagens funn med mine nye minelab x-terra 705.

Image

totalt 16 kroner og 1 øre, viste seg at ettøren var en 1921.
Gratulerer med fine funn Espen og ikke minst ny søker :D Håper du får mye glede av den. Blitt lite søking på meg denne uka, men fått til to små forsøk. Dette var det jeg fant
P5060596b.JPG
P5060596b.JPG (131.14 KiB) Viewed 2054 times
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Metallsøkere

Post by Espen »

Det er meg en sann fryd med nummer-id og multitoner, har fortsatt litt å sette meg inn i, så det blir nok en tur på stranden i morgen og forhåpentligvis bilder av nye funn.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Metallsøkere

Post by Espen »

Alex R wrote:Det vet jeg, men det er ingen i norge som selger den.

Og det er en importør i askim som selger x70, så da er det jo ypperlig for meg.
Jeg har kjennskap til et par gamle husmanssplasser og et par steder det har vært noen gamle slag. Det er der jeg har tenkt å starte.

http://www.metallsoker.no/asp/vare_deta ... vareID=431
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: Metallsøkere

Post by Alex R »

endelig har han fått den opp på siden sin. :P
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Metallsøkere

Post by Espen »

Resultatet av siste jakt

Image
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: Metallsøkere

Post by Alex R »

Du kommer til å tjene inn pengene fort med en sånn en. 40 kroner her og 40 kroner der blir jo penger så.
Post Reply

Return to “Metallsøking”