trenger litt råd

Post Reply
gremlin60
Posts: 4
Joined: 12 Apr 2014 00:24

trenger litt råd

Post by gremlin60 »

Hei eg kjøpte meg ein fisher f4 og har fått litt problemer med at den begynner og pipe og gi meg masse rare tall helt uten noe grun.
Det merkelige er at den ser ut til og roe seg vist eg feks snur meg 90 grader og går den veien.
Har lest litt om noe EMI som kan virke inn.
Snakket med butikken og dei viste ikkje hva det var og ba meg sende den inn på service.

Noen som har noe forslag?

Her er ein video av hva som skjer.
[youtube]Z_egq_vsRa4[/youtube]
foffosilda
Posts: 68
Joined: 06 Feb 2012 16:24

Re: trenger litt råd

Post by foffosilda »

som du sikkert vet kan den slå inn på mobiltelefon.. har du den i lomma... eller er det høuspenledninger i nærheten..? er den slik overalt der du prøver? kjør en ny plass og prøv der..og still ned sens på rundt null.. sjekk da...har Fisher f5 sjøl
anda
Posts: 181
Joined: 22 Sep 2012 19:02
Location: Fiji
Contact:

Re: trenger litt råd

Post by anda »

Som foffosilda skriver kan mobiltelefonen forstyrre, og når en smarttelefon ligger i lomma og stadig oppdaterer seg vil dette
utløse et signalras på søkeren. Derfor skru av mobildata! Sensitiviteten skrur du helt ned, så justerer du den opp etter hvert.
Kunsten er å ha den så høyt som mulig uten at den tar inn falske signal...
Cryxex
Posts: 1
Joined: 05 Jul 2014 17:44

Re: trenger litt råd

Post by Cryxex »

Kan godt hende at det er ledningen som går fra spolen til toppen som gir plutselige utslag.

Har hatt det samme skjedd meg meg (annen metallsøker), kabelen var for løs rundt stangen og ettersom at den har metall i seg så gidde den utslag.
Post Reply

Return to “Metallsøking”