Julemøte 8 desember

http://www.norsknum.org
Der samlere møtes.

Moderator: Olav K

Post Reply
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Julemøte 8 desember

Post by Olav K »

Jada, det blir novembermøte også med foredrag om et spektakulært skipsforlis (ikke Runde) - men dette tas nå, fordi vi må ha påmelding senest på novembermøtet 24. ds.
julemøtet er som vanlig en subsidiert middag med juleinspirert meny, litt subsidiert - og man må gjerne ta md seg "feller". Vanligvis har vi hatt auksjon med litt fjongere objekter enn det vi har på vanlige medlemsmøter - men det har vi ikke nå.
Som plaster på såret? Gunnar Thesen forteller om spennende mynter som har kommet hjem til Norge i høst (særlig den unike 2-speciedaleren som ble hentet hjem til Norge fra BRs auksjon i november) og Olav Klingenberg vil holde et kort kåseri om "Damene fra Syrakus" - en studie i hårfrisyrer, forsøkt illustrert med levende modeller fra dagens Oslo.
SiciliaSyrac415-12BCadv.jpg
SiciliaSyrac415-12BCadv.jpg (97.92 KiB) Viewed 1755 times
Ikke helt vellykket modellbilde, jeg møtte damen på en utstilliing og så at hun hadde frisyren, men håpløse lysforhold, intet kamera - jeg fikk låne damens telefon - gir i allfall en ide. Arve har sørget for at jeg kan avslutte med et bilde av Miss Syracus 2015 - selvfølgelig for å kunne vise forbindelsen tilbake til 2.500 gamle mynter - damer har ikke endret seg så meget.
Påmelding til gunnar@oslomyntgalleri.no, eller på høstmøtet 24. ds.
Attachments
IMG_1559.jpg
IMG_1559.jpg (80.96 KiB) Viewed 1755 times
Post Reply

Return to “Norsk Numismatisk Forening”