Da blir det stopp av kinakopier på QXL !

Bilder og informasjon om forfalskninger
User avatar
nachan
Posts: 40
Joined: 23 Jun 2009 22:08

Re: Da blir det stopp av kinakopier på QXL !

Post by nachan »

Fantastisk!
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1991
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Da blir det stopp av kinakopier på QXL !

Post by vemod »

En merkedag. Heder og ære til QXL, og alle dere som har stått på krava.
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Da blir det stopp av kinakopier på QXL !

Post by bengt »

Kreditt og honør til dere som har stått på her, er nok effekten av "mange små" her - men storbrum har vært veldig frempå så han får en stor del av min takk :-)
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Da blir det stopp av kinakopier på QXL !

Post by Myge »

Ja, storbrum har virkelig stått på, og fortjener heder og ære. Viser at man kan få til hva man vil om man vil det nok! Nå spares mange samlere for mange tusenlapper i skit produsert av nysølv fra Kina.
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Da blir det stopp av kinakopier på QXL !

Post by ramazotti »

Kjempejobb av Storbrum,og alle andre som har stått på !
Da gjenstår Finn.no, hovedportalen for tyvegods og uredeligheter .
Last edited by ramazotti on 14 Apr 2010 21:29, edited 1 time in total.
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Da blir det stopp av kinakopier på QXL !

Post by storbrum »

Takk for det, men vi var nok flere over lang tid, jeg bidro nok sterkt i innspurten. :D

Når det gjelder disse kopiene så har jeg kjennskap fra begge sider, og har lært en del :D

Over en lang periode etter nytt år har jeg vært borte fra nettauksjoner fordi jeg rett å slett synes det ikke var gøy.
Det å logge seg inn på ebay en kveld og se at det ligger 500 norske til salg, av disse er 300 kinakopier.
Det gjør på en måte noe med deg, man blir frykteli arg og skuffet, av å til nesten kvalm.

Det å få endret dette på ebay,finn.no, det blir vanskelig, men vi skulle forsøkt å satt sammen en gruppe for å jobbe mot dette!

Noen som melder seg?
Last edited by storbrum on 14 Apr 2010 21:22, edited 1 time in total.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Da blir det stopp av kinakopier på QXL !

Post by Myge »

Jeg skal være ærlig, og si at jeg ikke tror finn.no kommer til å bry seg døyten med dette. Da hadde man ikke hørt om alt dritet derfra, med salg av naboens biler, tjuvgods i fleng, svindel og bedrag i massevis. Jeg sendte dem en mail og to for en stund siden om temaet, og de gangene det ble funnet falske mynter der. De gav aldri tilbakemelding, og annonsene ble ikke rørt.

Finn.no er ei heller et sted hvor jeg ville anbefalt min verste fiende å selge mynter. Og jeg er gjerne inhabil, men de som har lest mine innlegg tidligere, vet at jeg ikke har problemer med å anbefale noen andre aktører i bransjen som driver med dette. Finn.no er kjent for svindel, og gjør ikke nok med det.

Men det betyr ikke at vi ikke må gi lyd fra oss.

Vi kan jo begynne å trykke på denne linken for å varsle om de falske tokronene til jagr:
http://www.finn.no/finn/unwanted?finnkode=21804273
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Da blir det stopp av kinakopier på QXL !

Post by ramazotti »

Flott link,Myge ! . Melding avsendt.
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Da blir det stopp av kinakopier på QXL !

Post by storbrum »

Har sendt 3 mailer til finn.no som ser slik ut:

Hei!

Dette er en auksjon/selger Finn.no burde stoppet raskest mulig.
Som samler av mynter og bruker av finn.no i mange år tillater jeg meg å komme med en sterk raskjon på denne type auksjon, jeg vet at det reageres sterkt i samlermiljøet på at dere ikke enda har stoppet salg av disse kinakopiene.

qxl har stoppet disse, nå gjennstår det å se om dere har ryggrad til å gjøre det samme, eller om dere vil fremstå som en salgskanal for kjelltringer.

legger ved news fra qxl slik at dere kan se hvordan dere skal gjøre det.

QXL innfører nulltoleranse på kinesiske myntkopier 13/4/2010 12:12

Kina kopier har dessverre blitt en daglidags forteelse i numismatikk markedet . QXL har mange dedikerte samlere som gir tilbakemelding når dette blir prøvd solgt som orginalt. Dette har gjort at kjøperene har blitt skjermet i stor grad for kopier fra Kina. Dette har vært første fase. Nå går vi inn i en ny fase hvor de kinesiske myntene legaliseres ved å ”merke” mynten. Hverken auksjonsreglene eller norsk lov forbyr slike salg, men vi har fått en del tilbakemeldinger på dette og diskutert dette frem og tilbake med samlere og organisasjoner som har sitt dagelig virke innen numismatikkens verden

Resultatet vi har kommet frem til er at det er ikke ønskelig med kinesiske kopier selv om de er merket på korrekt måte . Det betyr at fra den 20 april så er det nulltoleranse for kopi-merkede mynter fra Kina.

svar meg gjerne på mail, så kan vi ta en nærmere prat om dette!
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Da blir det stopp av kinakopier på QXL !

Post by brafin »

:x er sendt
kjehrem
Posts: 4
Joined: 28 Feb 2009 14:18

Re: Da blir det stopp av kinakopier på QXL !

Post by kjehrem »

Sendte i kveld melding til Finn, der jeg støtter alle forslag om å stoppe salget av dette kinesiske svineriet. Svar kom umiddelbart, Annonsen er slettet.
Betyr det av denne aksjonen av Storbrum og alle dere andre har lykkes, eller har salget allerede skjedd så fort ??

Kjehrem
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Da blir det stopp av kinakopier på QXL !

Post by storbrum »

Haha, kanonbra jobba :-)
bjørn
Posts: 120
Joined: 09 Oct 2008 02:14
Location: Telemark

Re: Da blir det stopp av kinakopier på QXL !

Post by bjørn »

Supert :D

Men se Finn-kode: 21787125
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Da blir det stopp av kinakopier på QXL !

Post by storbrum »

Det tror jeg er en kødde annonsen som noen her inne la inn for å demonstrere.... :D

om jeg ikke husker feil...
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Da blir det stopp av kinakopier på QXL !

Post by losset »

Mail sendt :twisted:

“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
Post Reply

Return to “Forfalskninger”