Slik har nyere kopier og den slags endt opp her

Bilder og informasjon om forfalskninger
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Slik har nyere kopier og den slags endt opp her

Post by Torashe »

Ja det er ikke mange kronene du må ut med. Jeg for min del fikk et album med over 300 kopier i, kjøpte en stor lot der det til nå er funnet kopier fra, norge,sverige, danmark og usa. Har vel enda rundt 30kg og gå gjennom.
samler607
Posts: 1064
Joined: 20 Jan 2012 16:31

Re: Slik har nyere kopier og den slags endt opp her

Post by samler607 »

Torashe wrote:Ja det er ikke mange kronene du må ut med. Jeg for min del fikk et album med over 300 kopier i, kjøpte en stor lot der det til nå er funnet kopier fra, norge,sverige, danmark og usa. Har vel enda rundt 30kg og gå gjennom.
Er det lov å spør om du kjøpte denne lotten fra en forhandler/auksjonshus?
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Slik har nyere kopier og den slags endt opp her

Post by Myge »

arnetech wrote:takk for svar. men kan noen si meg hvor mye slike kopier koster?
Komplett 50 øre, 1 kr og 2 kr Oscar II, samt noen 1 øre og 10 øre får du for under hundrelappen hos et par selgere nå. I en periode betalte man en til to dollar pr stk, men selv kineserne har brent inne med en del. De som ønsker å se slike mynter, må bare ta kontakt.

Jeg har en eske på jobb, hvor jeg putter all falsk mynt jeg finner. Det er overraskende hvor ofte man finner, og hvor man finner slike falske mynter. Men de utgjør ikke noe stort problem lengre, ettersom de aller fleste samlere nå har fått det med seg, og har hatt muligheten til å kjøpe Kjetil Kvist sitt hefte.

Jeg er for tiden ikke på jobb, men skal se når jeg er tilbake om jeg kan få lagt ut noen gode bilder igjen, jeg ser de som lå på Oslo Mynthandel sine sider ikke ligger der de lå lengre (det var kun fotoeksempler, ikke for salg!)
User avatar
arnetech
Posts: 630
Joined: 25 Dec 2011 13:36
Location: Kristiansund.N

Re: Slik har nyere kopier og den slags endt opp her

Post by arnetech »

om det koster bare noen hundre lapper for komplett sett Oscar og annet smått så er jeg hypp på å kjøpe for å ha i ramme på vegg og lage div pynt\nøkkelringer osv. si fra den som har til salgs da
Live long & prosper
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Slik har nyere kopier og den slags endt opp her

Post by bengt »

Slik ender de da opp når "noen" selger samlingen til "noen" som vitende eller uvitende har en kina kopi:

viewtopic.php?f=15&t=11702
User avatar
arnetech
Posts: 630
Joined: 25 Dec 2011 13:36
Location: Kristiansund.N

Re: Slik har nyere kopier og den slags endt opp her

Post by arnetech »

quote :Slik ender de da opp når "noen" selger samlingen til "noen" som vitende eller uvitende har en kina kopi:


ikke nødvendigvis, jeg fører et grundig kartotek på data og i bok og der står alt slikt som slekten (datteren min) trenger vite om hva jeg betalte osv og der skriver jeg også hva som er kopi eller falsk mynt. så lenge en er nøyaktig og veldig bevist på hva en gjør så skal det mye til for å spre slike falske samlinger og dessuten skal de jeg evt får tak i bli "herpet" med lim,lodding eller borring. som sagt tidligere så tenkte jeg lage nøkkelringer osv til EGET BRUK. har nå en 2kr gevær (ekte) som nøkkelring men liker ikke tanken på at den blir slitt og skrapet borti nøklene hehe.
Live long & prosper
Jokerman
Posts: 117
Joined: 06 Jun 2009 14:06

Re: Slik har nyere kopier og den slags endt opp her

Post by Jokerman »

Beklageligvis har Bengt helt rett.

Selv om du skriver det ned til dine etterkommere er det kun ett ledd, hva som skjer ved neste omsetting har du ingen kontroll på.

Men det viktigste; for hver eneste kopi du eller andre kjøper gir dere produsentene økonomi gevinst og økonomisk interesse av å produsere fler, og bedre forfalskninger. Hvert kjøp dere gjør er med på å ødelegge vår felles hobby.
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Slik har nyere kopier og den slags endt opp her

Post by bengt »

Jokerman wrote:Hvert kjøp dere gjør er med på å ødelegge vår felles hobby.
Hvor er "like" knappen på dette forumet?
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1511
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Slik har nyere kopier og den slags endt opp her

Post by mynt01 »

bengt wrote:
Jokerman wrote:Hvert kjøp dere gjør er med på å ødelegge vår felles hobby.
Hvor er "like" knappen på dette forumet?

Like!
Post Reply

Return to “Forfalskninger”