Norsk selger: 1855 og 1857

Bilder og informasjon om forfalskninger
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Norsk selger: 1855 og 1857

Post by storbrum »

kjehrem wrote:Jeg er også en av dem som har kjøpt falsk kina-mynt. Det skjedde like før jul. Som ny samler og reinspikka amatør trodde jeg at jeg hadde gjort et kupp.
Både jornchris og en italiensk samler gjorde meg oppmerksom på svindelen og først da ble jeg kjent med Samlerforum, som forøvrig følges nøye. mye god info å hente her.

Til storbrum , jeg klaget gjennom EBAY-systemet, sendte mynten i retur og fikk pengene tilbake. Mitt utlegg ble da returportoen.
Et annet problem dette utløser er at mynten dermed kanskje kommer i salg igjen til ny "uvitende" kjøper.
Hei!

Jeg ønsker ikke sende slike mynter i retur, da kommer di bare tilsalg for at andre skal bli lurt.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Norsk selger: 1855 og 1857

Post by Myge »

Et utlånsmulighet for alle landets numismatiske foreninger er bedre enn å la den ligge i Oslo mener jeg. Men kan likevel stilles ut til uttalige myntmesser om det er ønskelig. Jeg kjenner for lite til hvilken jobb de på myntkabinettet gjør,men hvis de hadde hatt den muligheten jeg skisserer, så kunne det vært spennende.

Myge
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Norsk selger: 1855 og 1857

Post by storbrum »

Kjetil Kvist wrote:Jeg tok meg frihet til å endre på tittelen.

Her har vi et eksempel på at en nordmann har gått i baret, og først forsøkt selge myntene i Norge og deretter forsøker seg p eBay.

Item 160321522001 er en kjent kinaforfalskning.

Item 160321522475 er også en kjent kinaforfalskning.

Han har en handel med den kjente svindleren evil1314520 så sent som 7. mars 2009. Jeg vet ikke hvilken mynt han kjøpte fra ham, men 1885-daleren kommer fra en annen kjent svindler: cnhongxia. Da kjøpte han dem for 99.99 dollar, og nå forsøker han å selge den videre for 229.99 dollar. Han forsøker altså å profitere på myntene, selv om han vet de er falske. Man kan også tydelig se at han også forsøkte å selge dem i Norge for 7500 og 8500 kroner. Han går rett inn på min private fy-liste.

Noen som vet hvem denne selgeren er?
Vil legge til her at Myntene er aldri forsøkt solg i Norge, og at disse myntene nå er gravert inn med kopimerke, bilder kommer senere...
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Norsk selger: 1855 og 1857

Post by Espen »

Intet mere fornuftig kan komme ut av denne saken, låser derfor denne tråden for å forhindre at den skal få lik utvikling som kina specie tråden
Locked

Return to “Forfalskninger”