Lager min egen digital album

Filateli
Post Reply
dennisg
Posts: 7
Joined: 23 Oct 2020 21:21

Lager min egen digital album

Post by dennisg »

Hei,
Jeg ble inspirert til å lage min egen digital frimerke album sider. Jeg har tenkt å lage den i Google Slides og export som PDF, PowerPoint, osv. Albumet blir oppdaterte når jeg skaffer meg nye frimerker (scan frimerket, klipp-og-lim i albumet). Jeg har lyst at disse sidene jeg lager skal se ordentlig ut med små "place holders" til frimerkene med en liten svart og hvit bildet hvor bildet av mitt frimerke eventuelt skal være.

Jeg bruker foreløpig stampworld.com for å finne bilder av frimerkene, right-click "save as...", osv osv. For eks.

https://www.stampworld.com/en/stamps/No ... ?year=1966

Synes dere at StampWorld er "greit nok" (dvs "komplett" for de fleste land)? Er det andre kilder for små frimerke bilder at dere vet om? Har sett litt på online kataloger...de er jo komplette men har ikke alltid alle bildene av frimerkene.

Takk!
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Lager min egen digital album

Post by hertervig »

Hvis du ser på antikvamerkene fra Knudsen og Sentraltrykkeriet så ser du at katalogen på i hvert fall disse seriene er sørgelig ukomplett. Du kan nok bruke mye av informasjonen herfra, men alt må sjekkes mot andre kilder.
Post Reply

Return to “Frimerker”