Verdi

Filateli
Post Reply
oakwalley
Posts: 1
Joined: 13 Nov 2017 20:42

Verdi

Post by oakwalley »

Hei,
Jeg har arvet norske årbøker med frimerker i perfekt tilstand. 26 år på rad frem til og med 2016 og snart kommer vel 2017 årboka også? I tillegg er det årevis med førstedagsbrev og annet samle gods utsendt av posten fra det blide 90 tall og frem til i dag. Hvor mye kan en slik samling være verdt totalt? Tanker rundt dette mottas med takk. Dersom noen er interessert i å kjøpe alt sammen så gi beskjed.
User avatar
raniE-noJ
Posts: 460
Joined: 29 Sep 2010 21:37

Re: Verdi

Post by raniE-noJ »

Hei!
Av erfaring går dette knapt nok for 50% av pålydende verdi. Fordi det er massevare. Det er utrolig mange som har samlet akkurat dette. Hvorfor ikke beholde det selv? Frimerkesamling har tatt seg opp i det siste.
Men skal du selge tror jeg du vil få mest igjen ved å levere det til Skanfil slik at de legger det ut på en kommende auksjon. Eller du må regne sammen hele verdien selv og forsøke å forlange 50% av pålydende verdi.
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Verdi

Post by bengt »

Du mener årbøker som de røde og sorte bøkene i tilnærmet A4 format?

Jeg arvet også slike sammen med mye andre frimærker. Jeg har satt de opp på auksjon hos Skanfil nå, og utrop på det er 2350 kroner for 1988 - 2016. Det går sikkert for litt over utrop, og så tar Skanfil 20% i salær som trekkes fra prisen før jeg får pengene. Så ikke noe stor formue du har der med andre ord. Hvis det er det eneste som er i samlingen ville jeg beholdt det.

Førstedagsbrev fra 1990 og frem er tilnærmet verdiløse. Du får solgt det, men for en veldig liten sum.
Post Reply

Return to “Frimerker”