Vandalisme?

Filateli
Post Reply
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Vandalisme?

Post by Espen »

Fikk tilsendt dette brevet i dag.

Er sikkert ikke verdt mange kronene de frimerkene, men jeg hadde nok ikke greid å fått meg selv til å benytte såpass gamle frimerker uansett.
Attachments
frim.JPG
frim.JPG (336.4 KiB) Viewed 3267 times
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Vandalisme?

Post by hertervig »

Hvis det har vært hengslede frimerker, så er det vel bare 40.-øren posthorn som har høyere verdi enn pålydende. Hvis denne har vært tørr, altså uten gummi, så har vel heller ikke den samlerverdi. Nå har jo 5.-kronen fått et uidentifiserbart hjørnestempel, og siden det ikke er noe spesielt krav til dette merket at det må være stemplet i en viss periode, så har det en katalogverdi på 40 kroner. (Og salgbart for maksimum 20% av de 40.) Kanskje det en gang i tiden vil bli et samlerområde med brev som er postgått mer enn 100 år etter at frimerket er utgitt. (Igjen den olivengrønne 40-øringen)
stigulv
Posts: 384
Joined: 15 Jan 2013 20:25

Re: Vandalisme?

Post by stigulv »

har brukt masse slike gamle jeg :)

slutta med frimerkesamling, og skulle selge, men fant ut at markedet ville gi 40% av pålydende så var det enkelt og bare bruke de til porto :)
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Vandalisme?

Post by tho »

Når prisene på frimerker har så lav verdi, så vil jeg mene at
frimerkesamling har et stort potesiale.

Det er jo høye priser som kan drepe en hobby og kun bli
til økonomiske transaksjoner mellom folk med penger.
ulfjoh01
Posts: 115
Joined: 01 Mar 2014 16:59

Re: Vandalisme?

Post by ulfjoh01 »

Har selv brukt en rekke litt eldre merker på brev jeg har sendt, og har fått en rekke av disse.
larsenb
Posts: 6
Joined: 24 Feb 2018 22:39

Re: Vandalisme?

Post by larsenb »

Etter at Posten Norge gikk inn i magasinene sine har vel ubrukte frimerker falt i verdi. Bedre å bruke de til porto.
Post Reply

Return to “Frimerker”