Katalog nummer konvertering?

Filateli
Post Reply
Posthornet
Posts: 408
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Katalog nummer konvertering?

Post by Posthornet »

Er det noen som har eller kan vise til en sammenfallende nummerkatalog/liste mellom
NK, AFA Skandinavia, FACIT, MICHEL. Jeg husker at det fantes en slik liste utgitt rundt året 1980.
Posthornet
Posts: 408
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Re: Katalog nummer konvertering?

Post by Posthornet »

Bare til informasjon om det er noen andre som leter.
Jeg har fått vite at bladet FrimerkeForum nr 1.1979 og 2.1979 hadde slike lister på trykk. Å oppdrive selve bladene blir verre.
Posthornet
Posts: 408
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Re: Katalog nummer konvertering?

Post by Posthornet »

Jeg fant med hjelp av raniE-noJ

http://albumark.com/?page_id=440

Nesten nederst på siden link hvor det står:
NK, AFA, Facit, Michel, Scott, Stanley Gibbons?

Et uunnværlig hjelpemiddel om man har utenlandsforbindelser.
Takk til albumark.com
User avatar
raniE-noJ
Posts: 460
Joined: 29 Sep 2010 21:37

Re: Katalog nummer konvertering?

Post by raniE-noJ »

Ja det er en veldig god side. Og mannen bak har lagt ned et enormt arbeid i å lage albumark som dekker Norge komplett! Og det er mange merker!
Hvor mange land samler du fra?
Som sagt har jeg hatt mer enn nok med Norge så langt. Men har tittet litt på Nord Korea.
Så er den nye vannmerkesøkeren klar. Den er så mye enklere å bruke enn Signoskopet. Og mye bedre fordi du kan velge så mange forskjellige farger på lyset, og justere sturken på lyset. Den går på batterier så det er ingen forstyrrende ledninger, veldig lett å håndtere.
Se egen tråd
Posthornet
Posts: 408
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Re: Katalog nummer konvertering?

Post by Posthornet »

En meget bra frimerkeside. Den katalognummer tabellen ga meg så mye mye.
Jeg betrakter meg fortsatt som en generalsamler med aller mest vekt på Norge Sverige Danmark. Jeg har også en god del Europa opptil 1990 tallet. Faktisk overtok jeg handlerlager hvor de aller fleste katalognumrene har en stripe hver i flexibel instikkbok. Løse ark som kan byttes og organiseres.
Posthornet
Posts: 408
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Re: Katalog nummer konvertering?

Post by Posthornet »

raniE-noJ wrote: 14 Nov 2017 08:38
Hvor mange land samler du fra?
Som sagt har jeg hatt mer enn nok med Norge så langt. Men har tittet litt på Nord Korea.
Du surfer og søker sannsynligvis langt mer en jeg gjør før du kjøper. Vær forsiktig med Nord Korea når det gjelder priser du skal betale i forhold til katalogpriser. Nord Korea er Katalogpriset langt over markedsprisen. Er du begynner på Nord Korea følg med på det store danske frimerkefirmaet iblant kommer med storsamling tilbud fra Nord Korea, både stemplet og postfrisk.
User avatar
raniE-noJ
Posts: 460
Joined: 29 Sep 2010 21:37

Re: Katalog nummer konvertering?

Post by raniE-noJ »

Ja du mener Norfrim? Jeg har handlet Nord Korea der. Til fornuftige priser.
Haalando
Posts: 2
Joined: 25 Nov 2014 18:36

Re: Katalog nummer konvertering?

Post by Haalando »

Kjekt å se at www.albumark.com blir lagt merke til.
Ta gjerne kontakt om det kunne vært interessant med mine unike albumark!

Mvh
Arild
www.albumark.com
User avatar
raniE-noJ
Posts: 460
Joined: 29 Sep 2010 21:37

Re: Katalog nummer konvertering?

Post by raniE-noJ »

Hei Arild

Ja jeg er imponert over jobben du har lagt ned i albumark. Jeg har kjøpt en god del allerede fra auksjon på qxl, ferdig oppsatt med merker og det hele. Får bare håpe det er riktig satt opp :lol: Men jeg fikk et veldig godt inntrykk av brukeren jeg handlet mest av. Jeg har planer om å kjøpe ark av deg etterhvert. må bare få litt oversikt over det jeg har.
Kjøper du også klemlommer fra samme nettbutikk som du kjøper album? Snarveien på albumark.no
Bruker du vanlig A4 ark, eller finnes det noen papirtyper som egner seg bedre, stivere papir?

Jon-Einar
Post Reply

Return to “Frimerker”