Stort prosjekt! Trenger hjelp :)

Filateli
Post Reply
Vasse
Posts: 1
Joined: 19 Dec 2014 02:37

Stort prosjekt! Trenger hjelp :)

Post by Vasse »

Hei!

Jeg har i forbindelse med ett kunstprosjekt kommet over en hel masse frimerker, som nå skal brukes i en installasjon.
Men, jeg skulle få dårlig samvittighet om det skulle vise seg at jeg har brukt noe som andre kunne vært
interessert i. :oops:

Frimerkene lå nokså sortert og såg for seg gjort ut, så jeg kan tenke meg det ligger en del arbeid bak.
Derfor har jeg tatt bilde av alle frimerkene og håper at noen av dere kunne hjulpet meg å
identifisere det som kunne være av interesse. Tar selvsagt bedre bilder av enkelt frimerker om det må til.
Tusen takk på forhånd! :D

De fleste frimerkene har jeg merket er fra tidlig 1980-tallet.

NORSKE
Image
Image

ISLANDSKE
Image

HELVETIA
Image

POLSKE
Image
Image

BRITISKE?
Image
Image

DIVERSE
Image
Image
Image
Image

Tror denne boka skal være komplett
Image

Image
Image
Image
Image
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Stort prosjekt! Trenger hjelp :)

Post by vivavegas »

Scrollet ganske raskt igjennom, men dette virket som frimerker som praktisk talt nesten er verdiløse. Dvs. jeg tviler på om du ville få solgt de hvis du hadde lagt de ut på finn.no til kr. 10.
Så disse kan du med god samvittighet (mis)bruke i ett kunstprosjekt.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Stort prosjekt! Trenger hjelp :)

Post by Olav K »

Enig med vivavegas. MEN, jeg vet ikke hvor herpet merkene blir i prosjektet ditt, eller om du kommer til å bruke alle.
Det finnes noe som heter "Tubfrim" som tar i mot frimerker som dette, og setter det sammen som begynnerpakker o.l., i sin tid opprettet for å støtte tuberkuloesaken, nå er det mer generell veldedighet. Google "tubfrim" så får du oppskriften på hvor og hvordan du sender dem merker (og ser hva det går til).
Så får du merker til overs - har du et godt sted å sende dem.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Stort prosjekt! Trenger hjelp :)

Post by Samler »

Olav K wrote:Enig med vivavegas. MEN, jeg vet ikke hvor herpet merkene blir i prosjektet ditt, eller om du kommer til å bruke alle.
Det finnes noe som heter "Tubfrim" som tar i mot frimerker som dette, og setter det sammen som begynnerpakker o.l., i sin tid opprettet for å støtte tuberkuloesaken, nå er det mer generell veldedighet. Google "tubfrim" så får du oppskriften på hvor og hvordan du sender dem merker (og ser hva det går til).
Så får du merker til overs - har du et godt sted å sende dem.
Kan hende noen synes at disse/dette kan allikevel være noe ?

Folk samler på mye rart - selv om andre kan synes verdien er lav. Heldigvis er vi ikke like - og godt er det. Men ser poenget ditt.
nrps
Posts: 2
Joined: 22 Dec 2014 23:18

Re: Stort prosjekt! Trenger hjelp :)

Post by nrps »

Bruk dette til prosjektet ditt Vasse, og med god samvittighet.
Her er det ikke snakk om hverken (mis)bruk eller å "snyte" Tubfrim (de fleste må da etter hvert være lei av å kjøpe tilbake det "samme" som de har levert inn)
Få frimerker "ut til folket" i nye vinklinger som kanskje kan øke interessen for frimerker som de kunstverk de ofte er!
Vi gamle innbarka samlere får heller gå gjennom den massevaren vi kjøpte for mange år siden i påvente av god tid: påkommende juledager er godt egnet for slikt sysleri:-)
Lykke til med prosjektet, og god jul alle!
Post Reply

Return to “Frimerker”