Material verdi eller emosjonell verdi

Filateli
Post Reply
liod
Posts: 2
Joined: 07 Aug 2014 17:20

Material verdi eller emosjonell verdi

Post by liod »

Hei.

Bor i utlandet, på en tur hjem til fedrelandet fikk jeg en frimerke bok av min morfar. Den har jeg bevart i noen år i en skuffe, men kom nå over denne "glemte" skatten.
Om denne har noen verdi har jeg ingen aning om, men uansett har den en emosjonell verdi. Har dere noen muligheter til å se på bildene for deretter gi meg ett intrykk om dette forblir en emosjonell skatt eller om det faktisk også har en material verdi?

Det er også mange frimerker i konvolutter, men de har jeg ikke åpnet. Boken er slik jeg fikk den...
Selv vet jeg at frimerker brukes til å sende brev eller kort, plasseres oppe til høyre, og det er det jeg vet om frimerker......

Håper noen kan hjelpe..

Bildene er så som så,, hvis dere tror noe har verdi, gi da mld om hvilket bilde dere vil ha bedre foto av

Håper på litt hjelp.

http://imgur.com/a/RuCEo
User avatar
attenfjorten
Posts: 330
Joined: 23 Jul 2009 11:51

Re: Material verdi eller emosjonell verdi

Post by attenfjorten »

Beklager, her er nok mer affeksjonsverdi enn pengeverdi. Ingen store skatter såvidt jeg kan se, men du har jo mulighet for å begynne å samle?
liod
Posts: 2
Joined: 07 Aug 2014 17:20

Re: Material verdi eller emosjonell verdi

Post by liod »

Takker for svar. Da blir det i tilfelle å samle på nederlandske,,(som notert innlednigsvis, jeg bor ikke lenger i norge) og noen få norske hver jul he he..(julekort)

Men uansett blir det en "verdi" for meg, jeg samler litt på min morfar på denne måten..
Godt å ha minner om en mann som nærmer seg 100 år. Dette er og blir tross alt en skatt, på samme linje som munnspillet fra 1956 som jeg fikk av han (han spiller selv, også nå "prøver" han i begravelser,,,,men "pusten" er ikke helt den samme..(sikkert av all røykingen, han startet som 12 åring,,,,) he he

Siden disse frimerkene ikke har noen "penge" verdi, lar jeg kovoluttene være uåpnet i noen ti år fram i tid, ikke at de nødvendigvis blir noe verd da heller, men spenningen har også verdi, neste generasjon får oppleve om disse konvoluttene har betyding for de, i form av verdi, eller vake minner
User avatar
attenfjorten
Posts: 330
Joined: 23 Jul 2009 11:51

Re: Material verdi eller emosjonell verdi

Post by attenfjorten »

Det var et godt svar, for det er ikke alt som skal eller bør måles i penger.Lykke til.
Post Reply

Return to “Frimerker”