Gammelt innkallingsbrev med frimerke

Filateli
Post Reply
gardskjerringa
Posts: 2
Joined: 01 Jun 2014 21:28

Gammelt innkallingsbrev med frimerke

Post by gardskjerringa »

Hei. Jeg har funnet noen gamle brev fra 2. verdenskrig, blant annet et på en konvolutt merket "Militærsak. Underretning om fremmøte i tilfelle mobilisering. Det har et stemplet frimerke. Det er rødt med den norske løven og stemplet 11.12.39
Hva kan dette frimerke være verdt. Er det verdt å samle på det?
Irene
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Gammelt innkallingsbrev med frimerke

Post by Olav K »

Brevet med frimerke er mer verd enn frimerket alene. Om det har verdi vet jeg ikke, men det ville ikke forbause meg om det hadde en viss verdi, enda mer om innholdet var inntakt.
gardskjerringa
Posts: 2
Joined: 01 Jun 2014 21:28

Re: Gammelt innkallingsbrev med frimerke

Post by gardskjerringa »

Takk for svar:-)

Brevet har inneholdet. Det ligger et krigstjenestekort inne i brevet og adresseforandringskort. Brevet er i litt dårlig forfatning så jeg vil ikke rote for mye med det. Vet du hvor jeg kan hendvende meg for mer info om dette funnet?
Irene

PS. Det var flere brev i bunken, fra årene rett etter krigen også her noen med frimerke på.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Gammelt innkallingsbrev med frimerke

Post by Olav K »

Det beste er nok å snakke med en frimerkehandler (eller flere). Det er så lenge siden jeg selv samlet frimerkerat jeg ikke kjenner noen handlere. Google "frimerkehandlere+nærmest by for deg". Ring, forklar, spør hva de trenger for å gi et grovt anslag.
Ordinære etterkrigsbrev har nok liten verdi, mens et originalt innkallingsbrev fra desember 1939 (da var det krig i Europa) kan være interessant.
Post Reply

Return to “Frimerker”