Er disse verdt noe?

Filateli
Post Reply
vaako
Posts: 1
Joined: 26 Jan 2014 15:05

Er disse verdt noe?

Post by vaako »

Driver å rydder litt hjemme å fant en eske full av frimerker å lurer på om noen av disse er verdt noe/ burde jeg sende dem inn til taksering? Jeg trur det bare ligger søppel der men er greit å høre med noen som har int for dette :) Jeg har bare plukket ut de jeg trur er verdt noe (av de løse) og tatt bilder av de jeg har i bøker.. har også muligheter for å sende større bilder per mail vist noen vill se nærmere på dem.

link til siden jeg har lastet dem opp på https://www.facebook.com/tina.vaako/med ... ploaded=55

Ser også at en på ebay selger denne http://www.ebay.com/itm/2101b-DOGS-BLK- ... 2ec059bde9 og jeg fant ut at jeg har de to øverste men ser andre legger ut akkurat de samme frimerkene til under 10 kr så jeg blir litt forvirret om det faktisk er verdt noe :/
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Er disse verdt noe?

Post by Arve »

Det er vanskelig å si noe om verdien på frimerkene dine når du ikke legger ut bilder her. Facebook er noe jeg holder meg langt unna.
Når det gjelder den høye verdien på frimerkene du linker til på Ebay så er årsaken at de er delvis utagget. Hvis dine har tagger på alle sider så har de ikke store samlerverdien.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Er disse verdt noe?

Post by vivavegas »

Frimerkene er det man kaller kilovare. Dvs. man kan få kasser med både 10 og 20 kilo med slike frimerker til noen få hundre kroner. Frimerkene er altså praktisk talt verdiløse og kan gies bort med god samvittighet til noen barn i familien som kanskje finner interesse for å samle på frimerker.

Hvis du er veldig heldig (tviler på det) så kanskje du kan få 100 kroner på finn.no, men det er vel neppe verdt å bruke 35 kr. + tid for å finne ut av det.
Post Reply

Return to “Frimerker”