Chile tidligste utgaver?

Filateli
Post Reply
Posthornet
Posts: 417
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Chile tidligste utgaver?

Post by Posthornet »

Det gjeller Chile nr 1. som akkurat nå utbys i flere enkeltmerker/objekter på hos Skanfil. Jeg har fundert noen dager angående kjøp, men har liksom ikke blitt helt enig med meg selv. Ca 10 eksemplarer av Nr. 1. 5 Centavos rød brun. med alle utrop på 200.- stk. Det oppgis ikke noe om type eller variant, men merkene er tydelig og fint scannet. I følge Michel så har billigste type en katalognotering på 9 Euro. Beste type/variant er notert opptil 200 Euro.

Hvordan skal jeg tolke auksjons objektets verdi? Har jeg kanskje oversett noe?
Hammerskjold
Posts: 3
Joined: 06 Nov 2013 06:51

Re: Chile tidligste utgaver?

Post by Hammerskjold »

Det finnes 58 typer av Chile nummer 1 .Skanfil sine er for det mest i dårlig kvalitet innklippet marger og knapt verd 2 euro.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Chile tidligste utgaver?

Post by Myge »

http://www.skanfil.no/LotDetail.aspx?l=LOT/1246403 Utrop 200,- solgt for 425,-
http://www.skanfil.no/LotDetail.aspx?l=LOT/1245851 Utrop 200,- solgt for 250,-

10 stk fra dette partiet er blitt solgt fra 200,- og oppover. Det ligger ute 18 stk i dag med utrop 200,- pr stk.

Jeg kan ikke svare noe på verdi om disse, da jeg ikke kan frimerker, men jeg ville i alle fall linke til et par solgte, så man ser at de blir solgt.
Posthornet
Posts: 417
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Re: Chile tidligste utgaver?

Post by Posthornet »

Det finnes 58 typer av Chile nummer 1.
Vel der ser man. Det er vel på tide at jeg kjøper papiutgavene av frimerkekatalogene. Online versjoner gir heller lite informasjon.

Takk også til Myge. Noe spesielt er det. Jeg følger stadig med på auksjonen. Det kommer fortløpende nye eksemplarer/objekter.
Hammerskjold
Posts: 3
Joined: 06 Nov 2013 06:51

Re: Chile tidligste utgaver?

Post by Hammerskjold »

De som er solgt ,så er det første merke skanfil referer til en første utgave og nummer to er en senere utgave men et merke med ekstrem god marger for utgaven
Post Reply

Return to “Frimerker”