Sirup i serveren?

Her kan du diskutere forumet. Feil og spørsmål om funksjoner hører også hjemme her.
Post Reply
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Sirup i serveren?

Post by Olav K »

Det skjer flere ganger i døgnet, også på tidspunkter hvor jeg tror de fleste er offline. Forumet er ufattelig tregt. Bruker jeg Chrome får jeg beskjed om at "tjeneren svarer ikke", andre lesere kvitterer med hvit skjerm. Når forbindelsen størkner har jeg alltid mistanke til eget system, men andre nettsteder svarer momentant, sirupen på Forumet er der enten jeg prøver med Mac, iPad eller PC - så det må være serveren som Forumet "bor" i. Møkk irriterende er det uansett. Når det tar et kvarter fra du trykker "legg til" til du (via en annen maskin) kan se at innlegget er kommet inn, bremser det på lysten til å legge noe inn.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Sirup i serveren?

Post by Espen »

Fullstendig klar over det. Jeg tror ikke det bare bor sirup i serveren, men også hekser og troll. Vi kommer til å gå vekk i fra denne serveren og flytte over til domeneshop eller tilsvarende veletablert aktør om ikke alt for lenge.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Sirup i serveren?

Post by Espen »

Nå er forumet flyttet til ny server og disse problemene vi har hatt er forhåpentligvis historie.
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Sirup i serveren?

Post by kråketoppen »

Ofte barnesykdommer her! God gamal = best, også gamle mynter. :D
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1511
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Sirup i serveren?

Post by mynt01 »

Ser at mange bilder i eldre tråder er forsvunnet, vil de komme tilbake etterhvert?
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Sirup i serveren?

Post by Espen »

Har du eksempler? Bilder som er hostet på sider som f.eks imageshack, tinypic og den slags er utenfor vår kontroll. Vet at det har vært en del fjerning av bilder i numismatografi-tråden.
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1511
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Sirup i serveren?

Post by mynt01 »

Blandt annet i denne tråden, det er flere.

viewtopic.php?f=12&t=3165
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Sirup i serveren?

Post by Espen »

Jeg ser at man får data fra filene så det er antageligvis problemer med rettigheter på ftpen. Jeg har satt en mann på saken.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Sirup i serveren?

Post by Myge »

Forumet er blitt mye raskere, og mer stabilt nå. Og Tapatalk funker som en drøm. Jeg leser Samlerforum på min AppleTv nå for tiden, og det er deilig å lese på 50" plasma ved hjelp av en enkel fjernkontroll. Alle burde prøve det en dag :)
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Sirup i serveren?

Post by Espen »

Nå er bildefilene som ikke ble vist fikset.
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1511
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Sirup i serveren?

Post by mynt01 »

:D
Post Reply

Return to “Om forumet”