Bildefilen ikke gyldig....

Her kan du diskutere forumet. Feil og spørsmål om funksjoner hører også hjemme her.
Post Reply
Amorina
Posts: 10
Joined: 14 Jan 2012 19:25

Bildefilen ikke gyldig....

Post by Amorina »

Forsøker å legge inn bilder (jpg), men får bare opp at bildefilen jeg har forsøkt å laste opp er ugyldig.

Bildene er lagret på maskinen. Hva må jeg gjøre??
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Bildefilen ikke gyldig....

Post by Olav K »

Jeg har opplevd den meldingen (men ikke i senere tid) når bildene er for store - og - når jeg videreformidler bilder fra andre kilder som har en eller annen sperre for viderekopiering. Dette har bl.a. vært mynthandlere som synes det er greitt at du laster ned for egen analyse/vurdering, men ugreitt at du videreformidler ("reblogger")
solflash
Posts: 1
Joined: 08 Aug 2012 14:10

Re: Bildefilen ikke gyldig....

Post by solflash »

Jeg tok noen bilder av et maleri jeg ønsket litt info om. Men det samme skjedde hos meg. Er helt umulig (for meg:) å poste disse bildene på forumet. Hadde vært flott om noen kunne lært meg åssen jeg gikk frem for å få lagt til et gyldig bilde.
Chris
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Bildefilen ikke gyldig....

Post by Olav K »

Hei
er filen for stor skal fotoprogrammet ditt ha en "resize" funksjon. Den kommer iallfall opp om du prøver å sende bilde som e-post til deg selv. Er det formatet som er feil (f.eks.: .asp) eller annen beskyttelse, prøv å kopiere - men be om å få kopien som .jpeg. Jeg har også fått det til ved bare å endre tekstlinje med filnavnet i, den kan inneholde "ulovlige" tegn. Kaller du kopien "maleri.jpeg" burde det være greit nok.
User avatar
grenl.har
Posts: 589
Joined: 11 May 2010 20:29

Re: Bildefilen ikke gyldig....

Post by grenl.har »

Her er link til lignende problem. Gode gamle paint fungerer fortsatt :wink:
viewtopic.php?f=30&t=5099
Post Reply

Return to “Om forumet”