Verdivurderinger

Her kan du diskutere forumet. Feil og spørsmål om funksjoner hører også hjemme her.
Post Reply
Skraphandler
Posts: 18
Joined: 09 Aug 2011 21:52

Verdivurderinger

Post by Skraphandler »

Hei og hopp.. i min leting etter samler(mani) forum så snubblet jeg over dette forumet for en stund siden..Jeg har ikke vært aktiv men skal prøve og rette opp litt i det...

Jeg kunne tenke meg en plass her på forumet som jeg kunne legge ut bilder/info av ting jeg kommer over og spørre medlemmene om noen hadde peiling på alt ifra verdi/årstall/produsent/osv osv..Mulig det er det ifra før men jeg har ikke funnet det..Er dette noe for andre enn meg?

Jeg for min del samler ikke på noe spesielt(mynter,reklame,effekter osv) Men har ett bredt spekter i hva jeg kjøper/bytter..alt ifra gamle kjøkkenvekter til traktorer..
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Re: Verdivurderinger

Post by Askeladd »

Hei og velkommen til forumet.

Dersom du legger ut bilder og beskrivelser av samleobjekter (alt kan jo samles på) og ber om vurdering så kan du jo poste det under "Samlerobjekter - Roterommet". Her finner du mange underavdelinger. Som regel får du svar på noe av det du spør om. Skal du selge noe så må dette postes under salgsrubrikken.
Imidlertid må det sies at ca 80% av det som skjer her inne nok dreier seg om numismatikk (mynter og medaljer).
Det hadde vært ok dersom det ble litt annet også.
Du vil jo ganske fort finne ut om dette forumet passer for deg og dine interesser. Lykke til!
Skraphandler
Posts: 18
Joined: 09 Aug 2011 21:52

Re: Verdivurderinger

Post by Skraphandler »

Takker for svaret.Ja det bet jeg meg merke i at det går mye i mynt her inne..hehe..
Skraphandler
Posts: 18
Joined: 09 Aug 2011 21:52

Re: Verdivurderinger

Post by Skraphandler »

Vel..Er det noen som vet om noen andre forum for "samlere" ? Ettersom det er mest mynt "menn" her inne virker det litt "dødt" for andre typer samlere/kjøp/salg
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Re: Verdivurderinger

Post by Askeladd »

Hei igjen.
Kan ikke supplere med så mye, men du kan jo sjekke disse:

samlerforumet.no (militæreffekter etc.)

tegneserie.info

berrelekkert.no (postkort)

http://www.startsiden.no/nettguide/hobb ... robjekter/
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1992
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Verdivurderinger

Post by vemod »

Siden jeg bor nær svenskegrensen, og ofte var på auksjoner der tidligere - hadde jeg god nytte av dette forumet:

http://www.antikviteter.net/cgi-bin/discus/discus.cgi
Skraphandler
Posts: 18
Joined: 09 Aug 2011 21:52

Re: Verdivurderinger

Post by Skraphandler »

Flotte linker..Jeg bor like nære svenske grensen som deg ser jeg..Kongsvinger :D
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1992
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Verdivurderinger

Post by vemod »

Skraphandler wrote:Flotte linker..Jeg bor like nære svenske grensen som deg ser jeg..Kongsvinger :D
Verden er ikke stor - spesielt ikke i grenseland...
Post Reply

Return to “Om forumet”