Vedrørende samlerforumets vakthunder!

Her kan du diskutere forumet. Feil og spørsmål om funksjoner hører også hjemme her.
Post Reply
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Vedrørende samlerforumets vakthunder!

Post by trygghandel »

Jeg klarer bare ikke å holde igjen, må stille spørsmål om følgende ( ikke sikkert noen gidder å svare, men forsøker likevel).

Hvor er "vakthundene" til samlerforumet, samlernes egne voktere opp i alt dette ( tenker da på myntene som er forsøkt solgt som ekte).
Har de bånd på seg ovenfor visse aktører, og er fri til å mobbe, henge ut, drive vandetta mot andre, være urimelige og forvalte egne interesser i i tråder?

Jeg stiller bare et spørsmål som andre og stiller, andre brukere, meg selv! Les igjennom tråder, et år tilbake, se hvordan enkelte forvalter egne interesser, "jager" bort enkelte i fra forumet med spydigheter. Bør ikke forumet være likt for alle, være en plass for alle ?

NB! Dette er ikke ment ovenfor Numisma og har generelt ikke noe med dem å gjøre, bare en genrell refleksjon.

Jeg stiller meg spørsmål rundt moralen...

Tenk over brukere som har vært hengt ut: For småting...... For private ting, som har vært brettet ut på forumet..... Hvordan var "vakthundene" da ? Hva gjorde de, og hvordan oppførte de seg.! Hvordan oppfører de seg i ettertid og henger ut enkelte i ettertid på åpent forum ? Hvordan opptrer de nå ???

Kan en stole på vakthunder som ikke er vurderer alle tilfeller likt?

Om samlerforumet er fritt for tale for alle, og da spesielt for "vakthundene", ber jeg om forståelse for at det bør gjelde meg og, og at det tåles at jeg taler fritt.

Ingen navn er nevnt ;)

Jeg håper og trur at Numisma kommer med en ytterligere forklaring rundt saken, det bør ikke være selgeren som vernes her.
Jeg har sterk tiltro til Numisma og byr selv på objekter, men føler vel det er på sin plass med en liten forklaring ? Slik at denne tråden handler i grunn ikke om dem! :)
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Vedrørende samlerforumets vakthunder!

Post by Knugen »

Rart ikke flere damer samler mynter, det er jo 10% myntsamling og 90% drama.

Hadde dette vært i USA ville vi hatt tusenvis av kvinner på forumet, helst fra Bronx som hadde sagt MMMMMHHHHHHHMMM og nikket på hodet til halvparten av trådene.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Vedrørende samlerforumets vakthunder!

Post by madsemann »

Den siste saken med numisma var ikke om falske mynter så vidt meg bekjent, men oppgraverte mynter. Altså gjort for å få en høyere kvalitet enn de i utgangspunktet var.

Når det kommer til det å være vaktbikje så får den terminologien stå for din regning. Jeg har påpekt ting jeg finner underlig flere ganger, men det er mer pga min vitebegjerelighet enn for å være en vakthund! Det være seg flipping, oppgradering, priser, sjeldenhet, ordbruk, falske mynter/kopier, osv, osv. Om du føler at du blir tråkket på og at det er dumt at de samme ikke tråkker på andre, ja da synes jeg det er en rar fremgangsmåte for å få sympati. Feil gjør vi alle, men vi lærer som regel av dem!
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Vedrørende samlerforumets vakthunder!

Post by trygghandel »

Knugen wrote:Rart ikke flere damer samler mynter, det er jo 10% myntsamling og 90% drama.

Hadde dette vært i USA ville vi hatt tusenvis av kvinner på forumet, helst fra Bronx som hadde sagt MMMMMHHHHHHHMMM og nikket på hodet til halvparten av trådene.
Var ikke ment som å skape drama knugen, måtte bare lufte mitt hjerte litt :)
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Vedrørende samlerforumets vakthunder!

Post by trygghandel »

madsemann wrote:Den siste saken med numisma var ikke om falske mynter så vidt meg bekjent, men oppgraverte mynter. Altså gjort for å få en høyere kvalitet enn de i utgangspunktet var.

Når det kommer til det å være vaktbikje så får den terminologien stå for din regning. Jeg har påpekt ting jeg finner underlig flere ganger, men det er mer pga min vitebegjerelighet enn for å være en vakthund! Det være seg flipping, oppgradering, priser, sjeldenhet, ordbruk, falske mynter/kopier, osv, osv. Om du føler at du blir tråkket på og at det er dumt at de samme ikke tråkker på andre, ja da synes jeg det er en rar fremgangsmåte for å få sympati. Feil gjør vi alle, men vi lærer som regel av dem!
Dette var aboslutt ikke ment til deg, ei heller ment for å få sympati. Bare en liten tanke, og mulig det er andre som tenker som meg.
Godt at vi har et åpent forum, hvor en kan si hva en vil.
Håper flere tørr å være ærlig, tørr æ være uenig med den store massen.
Det er sunt og det trengs.
Noen ganger er det slik at noen få taler for massen.
Jeg sier ikke at jeg er feilfri, og har gjort mine feil, men jeg har vært skikkelig hengt ut og, og da spesielt av enkelte, og til de grader i andre tråder helt utenfor det området handlet om og lenge etterpå!
Det har jeg sett flere og har opplevet.

Vil bare si hva jeg mener :))

SAMTIDIG bidrar jeg til å få fokuset på noe annet :))
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Vedrørende samlerforumets vakthunder!

Post by Myge »

Jeg beklager vår tidligere dramatiske tråd Gard, den ble slettet av forumets vakthunder, som et eksempel. Synes forumet et blitt bedre i senere tid, mer positiv tone, og det må det gjerne fortsette med. Folk har nok lært, på alle sider av forumet.
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Vedrørende samlerforumets vakthunder!

Post by Mineline »

trygghandel wrote:
madsemann wrote:Den siste saken med numisma var ikke om falske mynter så vidt meg bekjent, men oppgraverte mynter. Altså gjort for å få en høyere kvalitet enn de i utgangspunktet var.

Når det kommer til det å være vaktbikje så får den terminologien stå for din regning. Jeg har påpekt ting jeg finner underlig flere ganger, men det er mer pga min vitebegjerelighet enn for å være en vakthund! Det være seg flipping, oppgradering, priser, sjeldenhet, ordbruk, falske mynter/kopier, osv, osv. Om du føler at du blir tråkket på og at det er dumt at de samme ikke tråkker på andre, ja da synes jeg det er en rar fremgangsmåte for å få sympati. Feil gjør vi alle, men vi lærer som regel av dem!
Dette var aboslutt ikke ment til deg, ei heller ment for å få sympati. Bare en liten tanke, og mulig det er andre som tenker som meg.
Godt at vi har et åpent forum, hvor en kan si hva en vil.
Håper flere tørr å være ærlig, tørr æ være uenig med den store massen.
Det er sunt og det trengs.
Noen ganger er det slik at noen få taler for massen.
Jeg sier ikke at jeg er feilfri, og har gjort mine feil, men jeg har vært skikkelig hengt ut og, og da spesielt av enkelte, og til de grader i andre tråder helt utenfor det området handlet om og lenge etterpå!
Det har jeg sett flere og har opplevet.

Vil bare si hva jeg mener :))

SAMTIDIG bidrar jeg til å få fokuset på noe annet :))
Vil kommentere uttalalsen " den store massen " hvem er det ? Har blitt kjent med mange her etterhvert , og ingen av de tilhører noen masse ... tvert imot har så til de grader egne meninger ...
Men Gard , du klarte å anngripe selv meg , for en liten fleip om alkohol som du selv startet . Synd du ikke kom til vårt myntmøte , for da hadde du fått litt mer forståelse hvem vi er som for deg er "massen"
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Vedrørende samlerforumets vakthunder!

Post by Espen »

Flyttet denne til Om Forumet.
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Vedrørende samlerforumets vakthunder!

Post by ZZzzz »

Kan du spesifisere litt mer hvem som er vakthundene?
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Vedrørende samlerforumets vakthunder!

Post by Myge »

Han tenker kanskje på oss moderatorer, samt oss som har uttalt oss bastant og lignende i tidligere tråder. Jeg føler dette har blitt mye roligere nå.
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Vedrørende samlerforumets vakthunder!

Post by trygghandel »

ZZzzz wrote:Kan du spesifisere litt mer hvem som er vakthundene?
Hei.
Dette var ikke direkte ment som personlig til noen, kun oppkast i fra meg.
Jeg synest Knugen kom med en flott svar, og jeg følge det og ikke skape drama og uroligheter på et flott og harmonisk forum. :)
Post Reply

Return to “Om forumet”