Kommer ikke inn på forumet - domene er sperret?

Her kan du diskutere forumet. Feil og spørsmål om funksjoner hører også hjemme her.
Post Reply
User avatar
Spicyspecie
Veteran
Posts: 547
Joined: 22 Nov 2008 11:46
Location: Oslo

Kommer ikke inn på forumet - domene er sperret?

Post by Spicyspecie »

Jeg kommer inn ved bruk av mobil. Når jeg går inn på nettleseren på pc, får jeg beskjed at this domain is parked with : domainnameshop.

Andre med samme problem?
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Kommer ikke inn på forumet - domene er sperret?

Post by Myge »

Jepp, har skjedd flere ganger. www først virker som om virker oftere enn kun samlerforum.no.

Eirik
User avatar
Pippen
Posts: 78
Joined: 02 Nov 2009 20:02

Re: Kommer ikke inn på forumet - domene er sperret?

Post by Pippen »

På jobb kommer jeg greit inn, men på hjemmepc får jeg bare denne ekle feilmeldingen jeg også. Har dere gammel nettleser/pc?
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Kommer ikke inn på forumet - domene er sperret?

Post by Espen »

Flytting av DNS.

Er klar over problemet.
User avatar
Myntsamleren
Posts: 419
Joined: 06 Oct 2008 06:33
Contact:

Re: Kommer ikke inn på forumet - domene er sperret?

Post by Myntsamleren »

Jeg har ikke hatt tilgang til forumet fra mandag til torsdag kveld på min ADSL-forbindelse fra Telenor. Heller ikke via mobilt bredbånd kunne forumet nåes.
User avatar
bingo
Posts: 177
Joined: 28 Oct 2008 15:46

Re: Kommer ikke inn på forumet - domene er sperret?

Post by bingo »

Jeg har Canal Digital hjemme og kommer ikke inn på siden, men fra jobben går det helt fint...
PCL
Posts: 589
Joined: 06 Nov 2008 20:59

Re: Kommer ikke inn på forumet - domene er sperret?

Post by PCL »

Grunnen til at mange ikke kommer inn er at de har byttet server. Den nye serveren har da nye "adresser" som ikke stemmer med de sporene som er lagt igjen i skjul i brukernes nettlesere. For enkelte nettlesere funker det greit, for de har ikke tatt vare på de gamle adressene i det skjulte, så www.samlerforum.no styres korrekt til den nye serveren. Mens for andre nettlesere henger feil adressering igjen, og styrer www.samlerforum.no til den gamle adressen som altså ikke eksterer lenger. Dermed blir det feilmelding istedet. Dette funker forskjellig fra maskin til maskin og nettleser til nettleser. Men etter 3-4-5 dager, d.v.s. nå i slutten av uken, har www-systemet spredd korrigerte adresser rundt i systemet og adresseringen vil plutselig fungere "av seg selv".

Hos meg funker det nå fint både på jobben og hjemme. For de som ennå ikke får det til (bare gjennom mobiltlf. o.l.) så er det en mulighet å prøve http://samlerforum.no/ (altså uten www foran) eller legge til index.php på slutten, d.v.s. www.samlerforum.no/index.php. Dette styrer forespørselen direkte til den nye serveren, og venter ikke på at www-systemet skal oppdateres til ny adressering.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Kommer ikke inn på forumet - domene er sperret?

Post by Myge »

Jeg får innimellom opp en side fra google analytics når jeg klikker meg inn på samlerforum. Dette skjer både fra iPad, PC og Mac, så det er neppe et virus hos meg, siden dette skjer ved samtlige maskiner. Er det lagt inn noe analyticsverktøy på sidene?
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2777
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Kommer ikke inn på forumet - domene er sperret?

Post by AMO Berg »

Takker for tipsene PCL, men det fungerer desverre ikke her på Stjørdal. I helgen prøvde jeg dette fra fire PCer, hvorav to aldri har besøkt Samlerforum tidligere, men forgjeves. I skrivende stund sitter jeg på biblioteket, hvor det heldigvis fungerer, men det begrenser seg hvor mye jeg kan besøke forumet da.

Vi får håpe at det løser seg her i bygda snart.
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Kommer ikke inn på forumet - domene er sperret?

Post by storbrum »

Hva om du sletter temporary internet files and cookies under Verktøy - alternativ for internet.

Prøv dette for å se om dette fungerer..... :D

Jeg bruker en del min htc mobil, 1 jobb pc med utenlansk ip og 2 hjemme pc`er ,har enda ikke fått problem.
PCL
Posts: 589
Joined: 06 Nov 2008 20:59

Re: Kommer ikke inn på forumet - domene er sperret?

Post by PCL »

Det hjelper ikke å slette cookies og temp. internet files. Jeg prøvde det uten hell.
Men selvsagt, gjør gjerne et forsøk.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2777
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Kommer ikke inn på forumet - domene er sperret?

Post by AMO Berg »

PCene som ikke får tilgang til Samlerforum her i bygda, er tilknyttet internettleverandøren Kabel-tv Stjørdal. Det spørs om feilen ligger hos dem.
User avatar
bingo
Posts: 177
Joined: 28 Oct 2008 15:46

Re: Kommer ikke inn på forumet - domene er sperret?

Post by bingo »

Jeg tror mye av problemene ligger hos leverandør. Jeg har en bærbar jobb-PC. Dersom jeg kobler den opp mot mitt private hjemmenettverk kommer jeg ikke inn på sidene. Jeg er tilknyttet Canal Digital. Dersom jeg kobler PC'en opp mot jobbnettverket via VPN, kommer jeg rett inn, og jobben er ikke Canal Digital kunde.
PCL
Posts: 589
Joined: 06 Nov 2008 20:59

Re: Kommer ikke inn på forumet - domene er sperret?

Post by PCL »

Det er mulig man skal kontakte sin leverandør Canal Digital og si ifra. Virker som noe har "hengt seg opp" hos nettopp dem da. Jeg kom ikke inn via 4 forskjellige veier til å begynne med, men det ordnet seg av seg selv etter 2-3 dager, uten at jeg gjorde noenting. Og sånn har vi opplevd på jobben også, at det sprer seg på riktig måte gjennom web-nettverket i løpet av noen dager, men at et par leverandører ikke får dette til å flyte automatisk, og dermed blir hengende som en flaskehals.
User avatar
bingo
Posts: 177
Joined: 28 Oct 2008 15:46

Re: Kommer ikke inn på forumet - domene er sperret?

Post by bingo »

Dette skjedde med meg i juli 2010. Da ga jeg umiddelbart beskjed til Canal Digital, men de har ennå ikke klart å fikse det. De påstår at IT avdelingen ser på det, men ting tar tid...
Post Reply

Return to “Om forumet”