Medlem nr 1000

Her kan du diskutere forumet. Feil og spørsmål om funksjoner hører også hjemme her.
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Medlem nr 1000

Post by rega65 »

Hei,ser at vi nå nærmer oss raskt medlem nr. 1000.Ser også at det er ca 4500 emner og ca 45000 spørsmål/svar.Det må vel kalles et veldig aktivt forum,BRA :D
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1992
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Medlem nr 1000

Post by vemod »

Jeg tenker i denne sammenheng på de som registrerte seg i 2008, og ikke har skrevet et eneste innlegg ennå. Burde ikke de slettes fra forumet? Det får da være måte på skrivesperre.
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Medlem nr 1000

Post by rega65 »

Helt enig med deg i det vemod,men det kan nok tenkes at noen kvier seg med og komme med spørsmål/svar da de er redd de skal komme med dumme spørsmål osv.har selv merket meg at når noen spør så får de svar at dette er det spurt om tidligere osv.men vi må kunne stå i at det tas opp tema som har vært diskutert på forumet tidligere.Nye samlere lurer på det samme som vi kanskje lurte på tidligere,så jeg oppfordrer medlemmene til å spør om det er noe dere lurer på,ingen spørsmål er for dumme,det er det forumet er til.Jo mer som bidrar med spørsmål/svar jo bedre blir forumet. :D
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Medlem nr 1000

Post by ramazotti »

Jeg har stilt en mengde dumme spørsmål,og fått svar på alt (nesten) :lol:
Og jeg ser heller ikke bortifra at det kommer flere .
Uansett har det vært mye ny kunnskap å få med seg her inne,
takk til alle som bidrar !
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Medlem nr 1000

Post by losset »

Det er jo lett å henvise til tidligere debatter, som rengjøring av mynt etc...
Men føler at ALLE som har felles interesse her inne mottar rikelig med støtte når ha/hun lurer på noe.

Føler at man også kan bruke "skytebanen" til litt mindre useriøse ting. Alt må ikke være så veldig seriøst bestandig.

Indirekte mobbing er ikke aksebtabelt,vi på forumet har blitt mye bedre med tanke på uthenging av tredje person.

Uansett er dette et forum, av samlere - for samlere.

Forumet har gitt meg mye glede.

Lykke til videre!
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Medlem nr 1000

Post by Knugen »

rega65 wrote:Helt enig med deg i det vemod,men det kan nok tenkes at noen kvier seg med og komme med spørsmål/svar da de er redd de skal komme med dumme spørsmål osv.har selv merket meg at når noen spør så får de svar at dette er det spurt om tidligere osv.men vi må kunne stå i at det tas opp tema som har vært diskutert på forumet tidligere.Nye samlere lurer på det samme som vi kanskje lurte på tidligere,så jeg oppfordrer medlemmene til å spør om det er noe dere lurer på,ingen spørsmål er for dumme,det er det forumet er til.Jo mer som bidrar med spørsmål/svar jo bedre blir forumet. :D
Folk som ikke tør å spør om ting fordi det kan virke dumt er en fantasi forespeilt i mange sine tankegang, reelt sett er over 99,99% ikke redd for å spør om ting til og med at de vet det kan virke dumt så lenge det er relevant. Spørsmål som er relevante men er såkalt "dumme" er ikke dumme de er bare nybegynner spørsmål som berører fakta. Rent mentalt sett utvikler vi oss ut av denne angsten senest i 16-17 års aldren hos 99,9%.

Om slike folk som kvier seg å spør om ting har jeg bare ett svar på (kinesisk ordtak): Bedre å spør og virke dum, enn i ikke spør og fortsatt være dum. (De resterende 0,01%).

Ikke blås dette opp til noe det ikke er...
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Medlem nr 1000

Post by madsemann »

Knugen wrote:
rega65 wrote:Helt enig med deg i det vemod,men det kan nok tenkes at noen kvier seg med og komme med spørsmål/svar da de er redd de skal komme med dumme spørsmål osv.har selv merket meg at når noen spør så får de svar at dette er det spurt om tidligere osv.men vi må kunne stå i at det tas opp tema som har vært diskutert på forumet tidligere.Nye samlere lurer på det samme som vi kanskje lurte på tidligere,så jeg oppfordrer medlemmene til å spør om det er noe dere lurer på,ingen spørsmål er for dumme,det er det forumet er til.Jo mer som bidrar med spørsmål/svar jo bedre blir forumet. :D
Folk som ikke tør å spør om ting fordi det kan virke dumt er en fantasi forespeilt i mange sine tankegang, reelt sett er over 99,99% ikke redd for å spør om ting til og med at de vet det kan virke dumt så lenge det er relevant. Spørsmål som er relevante men er såkalt "dumme" er ikke dumme de er bare nybegynner spørsmål som berører fakta. Rent mentalt sett utvikler vi oss ut av denne angsten senest i 16-17 års aldren hos 99,9%.

Om slike folk som kvier seg å spør om ting har jeg bare ett svar på (kinesisk ordtak): Bedre å spør og virke dum, enn i ikke spør og fortsatt være dum. (De resterende 0,01%).

Ikke blås dette opp til noe det ikke er...
Dette kan muligens være riktige tall på ett forum der du er mer eller mindre annonym, men er ikke i nærheten av sannheten i mange skole og jobbsammenhenger! Det er veldig mange som kvier seg for å ytre seg i det heletatt dersom det er mer enn deres nærmeste venner til stede. Jeg opplever dette daglig i min jobb at folk heller ringer meg etter at jeg har vært på besøk for å spørre om ting de rett og slett ikke turte å spørre om forran kollegaer.
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Medlem nr 1000

Post by rega65 »

Knugen wrote:
rega65 wrote:Helt enig med deg i det vemod,men det kan nok tenkes at noen kvier seg med og komme med spørsmål/svar da de er redd de skal komme med dumme spørsmål osv.har selv merket meg at når noen spør så får de svar at dette er det spurt om tidligere osv.men vi må kunne stå i at det tas opp tema som har vært diskutert på forumet tidligere.Nye samlere lurer på det samme som vi kanskje lurte på tidligere,så jeg oppfordrer medlemmene til å spør om det er noe dere lurer på,ingen spørsmål er for dumme,det er det forumet er til.Jo mer som bidrar med spørsmål/svar jo bedre blir forumet. :D
Folk som ikke tør å spør om ting fordi det kan virke dumt er en fantasi forespeilt i mange sine tankegang, reelt sett er over 99,99% ikke redd for å spør om ting til og med at de vet det kan virke dumt så lenge det er relevant. Spørsmål som er relevante men er såkalt "dumme" er ikke dumme de er bare nybegynner spørsmål som berører fakta. Rent mentalt sett utvikler vi oss ut av denne angsten senest i 16-17 års aldren hos 99,9%.

Om slike folk som kvier seg å spør om ting har jeg bare ett svar på (kinesisk ordtak): Bedre å spør og virke dum, enn i ikke spør og fortsatt være dum. (De resterende 0,01%).

Ikke blås dette opp til noe det ikke er...
Ytret bare en mening om EN mulig grunn til at NOEN ikke deltar på forumet jeg,er klar over at det er mange mer grunner enn det,vi har snart 1000 medlemmer,men hvor mange av disse deltar på forumet?hadde vært bra om vi gjerne kunne oppmuntret noen til å bruke forumet,bare en tanke.
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Medlem nr 1000

Post by Knugen »

madsemann wrote: Dette kan muligens være riktige tall på ett forum der du er mer eller mindre annonym, men er ikke i nærheten av sannheten i mange skole og jobbsammenhenger! Det er veldig mange som kvier seg for å ytre seg i det heletatt dersom det er mer enn deres nærmeste venner til stede. Jeg opplever dette daglig i min jobb at folk heller ringer meg etter at jeg har vært på besøk for å spørre om ting de rett og slett ikke turte å spørre om forran kollegaer.
Det har du helt rett i Madsemann, jeg tenkte på i sammenheng med forumet. I skole og jobbsammenhenger er det nok langt vanligere, men som oftest har man noen man kan henvende seg til som for eks. deg som du beskriver.
rega65 wrote:Ytret bare en mening om EN mulig grunn til at NOEN ikke deltar på forumet jeg,er klar over at det er mange mer grunner enn det,vi har snart 1000 medlemmer,men hvor mange av disse deltar på forumet?hadde vært bra om vi gjerne kunne oppmuntret noen til å bruke forumet,bare en tanke.
Oppmuntre noen til å bruke forumet hvordan? Den beste oppmuntringen de kan få er at vi har aktivitet her inne på alle fronter, nyheter, auksjoner, diskusjoner, uenigheter, opplæring, møter, myntklubber og informasjon.

Finnes det andre midler? Bestikkelse.....??
Last edited by Knugen on 06 Oct 2010 23:32, edited 2 times in total.
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Re: Medlem nr 1000

Post by Askeladd »

Når vi ser på de forskjellige samleområdene på dette forumet så er det hele 45000 innlegg og nesten 3800 emner vedr "Mynt og Seddel-diskusjon". For alle de andre områdene er det ganske så sparsomt med innlegg i forhold til hvor mange som samler, f.eks. frimerker som bare har 60 emner og 349 innlegg.

Mange av medlemmene finner kanskje ut at deres interessefelt ivaretas bedre av andre fora når de ser hvor dominerende mynt og seddel er her inne.
Personlig finner jeg dette forumet svært interessant, og ikke minst lærerikt, og har stor glede av å se de flotte bildene som numismatografene får til. Myntgradering og quizen er også svært berikende, morsom og interessent for en "oldis" som meg.

Kanskje bør dette bli et rent numismatisk forum?????
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Medlem nr 1000

Post by madsemann »

Askeladd wrote:Når vi ser på de forskjellige samleområdene på dette forumet så er det hele 45000 innlegg og nesten 3800 emner vedr "Mynt og Seddel-diskusjon". For alle de andre områdene er det ganske så sparsomt med innlegg i forhold til hvor mange som samler, f.eks. frimerker som bare har 60 emner og 349 innlegg.

Mange av medlemmene finner kanskje ut at deres interessefelt ivaretas bedre av andre fora når de ser hvor dominerende mynt og seddel er her inne.
Personlig finner jeg dette forumet svært interessant, og ikke minst lærerikt, og har stor glede av å se de flotte bildene som numismatografene får til. Myntgradering og quizen er også svært berikende, morsom og interessent for en "oldis" som meg.

Kanskje bør dette bli et rent numismatisk forum?????
Du har noen gode argumenter der askeladd. Eneste jeg synes er greit med å samle alle samlere under ett "tak", er at det er mange som samler på mer enn en ting. Dette gjør at det er mye kunskap på mange områder til tross for at numismatiske objekter er det som flest her samler.
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Medlem nr 1000

Post by rega65 »

Akkurat slike kverulanter som deg er kanskje grunnen til at noen ikke gidder poste noe på forumet knugen,dette blir siste gang jeg poster noe på forumet.TAKK FOR MEG.
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Medlem nr 1000

Post by madsemann »

rega65 wrote:Akkurat slike kverulanter som deg er kanskje grunnen til at noen ikke gidder poste noe på forumet knugen,dette blir siste gang jeg poster noe på forumet.TAKK FOR MEG.
Jeg foreslår en duell! Neida, men to siddiser klarer nok å bli enige over en pils etter ett møte i klubben.

Og Knugen, rega65 har ett poeng, du er litt kvarulant til tider.
Jeg liker en god krangel, men det er greit å vise måtehold.
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Medlem nr 1000

Post by Knugen »

madsemann wrote:
rega65 wrote:Akkurat slike kverulanter som deg er kanskje grunnen til at noen ikke gidder poste noe på forumet knugen,dette blir siste gang jeg poster noe på forumet.TAKK FOR MEG.
Jeg foreslår en duell! Neida, men to siddiser klarer nok å bli enige over en pils etter ett møte i klubben.

Og Knugen, rega65 har ett poeng, du er litt kvarulant til tider.
Jeg liker en god krangel, men det er greit å vise måtehold.
Jeg er ung og tror jeg er verdensmester, selvfølgelig kan jeg være kverulant til tider. Kansje til og med arrogrant til tider. Dette må jeg bare unnskylde....

Til og med om mine innlegg kan være krasse og harde mener jeg ingenting vondt, men jeg skal prøve å "moderere" meg på forumet.
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Medlem nr 1000

Post by Lagrinn »

rega65 wrote:Akkurat slike kverulanter som deg er kanskje grunnen til at noen ikke gidder poste noe på forumet knugen,dette blir siste gang jeg poster noe på forumet.TAKK FOR MEG.
Tydeligvis noe jeg ikke har fått med meg her, men Rega65, du må da ikke forlate forumet.
Post Reply

Return to “Om forumet”