Kjøp og salg.

Her kan du diskutere forumet. Feil og spørsmål om funksjoner hører også hjemme her.
Post Reply
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Kjøp og salg.

Post by Espen »

Vi innfører æresbasert kommisjon ved bruk av forumets kjøp og salg kategorier for privatpersoner. Vi holder fortsatt på å utforme regelverk for næringsdrivende når det kommer til bruk av samme kategorier.
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Kjøp og salg.

Post by jornkris »

Koster det også penger å svare på tråden?
Hvis en selger oppretter en tråd og jeg lurer på noe, er det da mulig å spørre på tråden?

Hvis dere tenker å ta penger kunne det kanskje vært mulig å ta betal for å opprette en tråd i kjøp og salgforumet og så kunne vært mulig å skrive i tråden for alle inkludert trådstarteren i et visst antall dager. Men ikke lov å promotere egne salg for de andre.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Kjøp og salg.

Post by Espen »

Cluet er jo å finne den perfekte balansegang i det hele. Slik det er nå hvor kjøp og salg ikke vises under aktive emner ser jeg ingen problemer med en slik ordning som du foreslår. Kan hende at vi finner noen som benytter seg av kreative metoder for å "havne på toppen" med f.eks bumping av egne tråder, men skitt au.

Næringsdrivende kommer ikke til å få samme slingringsmonn som private, såpass kan jeg fortelle.
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Kjøp og salg.

Post by jornkris »

Ja, det er kanskje en svakhet med forslaget mitt med at folk kan dytte tråden sin opp øverst.
Kanskje man kunne sortert etter starttidspunktet.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Kjøp og salg.

Post by vivavegas »

Bra tiltak.
Synes det var litt urettferdig at QXL ble kastet ut, men at Numisma med andre fikk fortsette.
Dere får innføre en ny kategori, markedsundersøkelser 1000 kr. eller noe slikt. :lol: :lol: :lol:

Mange har jo også synes at det til tider har vært litt i overkant med salgsannonser.

Jeg har vel kun engang direkte reklamert her inne på forumet trur jeg (sikkert noen jeg har glemt) med direkte link til auksjonene og fra og ikke ha skjedd noe på ett par dager, så eksploderte det. Slik at de 5 kr. er HELT sikkert verdt pengene.
Post Reply

Return to “Om forumet”