Spørsmål om bruk av forumet

Her kan du diskutere forumet. Feil og spørsmål om funksjoner hører også hjemme her.
Post Reply
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Spørsmål om bruk av forumet

Post by Mineline »

Jeg rettet spørsmål om opplag og verdi på OL pin 1932 i eget emne .....
Forde jeg hadde katalogverdi fra 1993 og fikk bud på denne for noen år siden , men ikke var
kjent med opplag ... og derfor retter disse spørsmål om opplag og verdi sammen med bilde av denne

Er det da korekt at jeg kaster bort andres tid og på den måten bruker forumet på en måte
som ikke aksepteres ?

mineline
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
jba
Posts: 920
Joined: 01 Mar 2009 14:14

Re: Spørsmål om bruk av forumet

Post by jba »

Jeg kan ikke se noe galt i det. Selv om du kunne noe fra før om pin'en din er det alltid lurt å skaffe seg en "second opinion". Dessuten kan du erverve deg mer kunnskap gjennom å stille slike spørsmål. Min erfaring er at forumet gjerne bidrar med, og deler sine kunnskaper og erfaringer med andre. Det er jo derfor vi har dette forumet :wink:

For min egen del har jeg fått kjennskap/kunnskap om en flott pin som jeg ikke engang visste fantes. :)
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5287
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Spørsmål om bruk av forumet

Post by Kjetil Kvist »

Det er ikke noe galt i å stille spørsmål. Men: Det er god takt og tone i et forum å dele med seg av den informasjonen man har når man stiller spørsmål. Det gjelder selv om informasjonen du sitter med er gammel. Dersom man først kommer med informasjonen etter folk har begynt å svare, så kan det raskt oppfattes som om du har andre hensikter enn å få mer informasjon. I dette tilfellet satt du altså med god informasjon, selv om den var gammel.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Spørsmål om bruk av forumet

Post by Torashe »

Må si meg enig med både deg mineline og kjetil,helt kurant spør om slikt selv om en vet litt,men du visste jo en hel del,så kunne muligens ikke vært dumt nevnt noe av det i første omgang slik det ikke blir for mye misforståelser. Er jo noen bla. kjetil som gidder bruke tid på svare på våre spørsmål ,og til mer info han/di får jo mindre tid trenger di sløse på oss.
Men er bedre spør en og la være.
Her må en tåle ris og ros :mrgreen:
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Spørsmål om bruk av forumet

Post by Mineline »

Vel , jeg la ut årstall og produsent .. at den var i sølv og emalje .. og bilde ..
samt at det var NOK nr 1

Hva mer kunne jeg opplyst ? At jeg hadde en gammel katalog hvor de opplysningene
jeg ønsket å høre om noen hadde , ikke var nedtegnet i denne katalogen
hvilken hjelp kunne det være ?

Jeg spurte kun om noen visste opplag og eventuelt verdi , og fikk beskjed om det var
helt andre ting jeg var ute etter og at jeg kastet vekk andres tid

Jeg vet fremdeles ikke noe om opplag og eventuell verdi som var det eneste jeg spurte om

mineline
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Spørsmål om bruk av forumet

Post by kråketoppen »

Har hatt flere av dette merket tidligere, både 1932 og 36. Ikke spec.sjeldent.
Post Reply

Return to “Om forumet”