Hele tråder som slettes

Her kan du diskutere forumet. Feil og spørsmål om funksjoner hører også hjemme her.
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Hele tråder som slettes

Post by Mineline »

......Er dette noe Samlerforums medlemmer aksepterer ? Senest behandlingen av Mynthuset ............... Hvorfor slette medlemmenes synspunkter .. En skygge av fjern fortid gjør seg gjeldende .......

At min nære venn JBA skrev at han synes dette er uriktig , som nå er slettet , er for meg nesten som utskrift fra Bibelen .... Den struktukturerte herren fra Kristiansand , som aldri sier et negativt ord om noen .. synes dette er gått for langt .Jeg kjenner han som den mest tolerange person jeg kjenner , han har bodd her hos meg , og jeg har bodd hos de i Kristiansand ........
Denne behandlingen (som ikke er ny) fra forumets ledelse av medlemmer er ikke i samsvar med demokrati og ytringsfrihet ............

Jeg vet ærlig talt ikke hvordan dette skal håndteres vidre ...
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Hele tråder som slettes

Post by Mineline »

Myge - Kvist - Losset - Heb - JBA - Svessien og Meg selv og andre aktive brukere av Samlerforum ... er dette akseptabelt ??
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
samler607
Posts: 1064
Joined: 20 Jan 2012 16:31

Re: Hele tråder som slettes

Post by samler607 »

Ser på meg selv som en aktiv bruker av samlerforum, men beklagelig nok er dette en diskusjon jeg ikke er veldig klar for å delta i.
Jeg vil bare si at jeg setter stor pris på deg som bruker Mineline og jeg håper at i løpet av året 2013 at du vil fortsette og dele dine bilder, med oss forumdeltakere som setter stor pris på bildene du deler. Og ikke minst ( dette er noe jeg selv setter VELDIG stor pris på ) og det er historiene rundt myntene. som f.eks. 1 øre 1885 mynten din som du fortalte litt om.

Det gir en historie til mynten og forklaring som for det første er meget trivelig å lese, og for det andre, når du legger med et bilde. Så blir en oppplevelse i seg selv.
Denne kombinasjonen av bidrag, settes det stor pris på.

Ja, det er utrolig flott å se bilder av en prakt mynt, men, når du legger med denne historien, så gjør du leser opplevelsen til noe helt annet.

Jeg håper du fortsetter som forumdeltaker og fortsetter å dele dine kunnskaper, bilder og ikke minst historier.
aashild123
Posts: 363
Joined: 20 Dec 2010 02:45

Re: Hele tråder som slettes

Post by aashild123 »

I det minste burde man få vite hvorfor tråder slettes.
Her må man være ærlige.
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Hele tråder som slettes

Post by Mineline »

aashild123 wrote:I det minste burde man få vite hvorfor tråder slettes.
Her må man være ærlige.
Hvis tråder skulle stoppes , burde de bestå .. bare stoppes for vidre innlegg ...
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Hele tråder som slettes

Post by Mineline »

samler607 wrote:Ser på meg selv som en aktiv bruker av samlerforum, men beklagelig nok er dette en diskusjon jeg ikke er veldig klar for å delta i.
Jeg vil bare si at jeg setter stor pris på deg som bruker Mineline og jeg håper at i løpet av året 2013 at du vil fortsette og dele dine bilder, med oss forumdeltakere som setter stor pris på bildene du deler. Og ikke minst ( dette er noe jeg selv setter VELDIG stor pris på ) og det er historiene rundt myntene. som f.eks. 1 øre 1885 mynten din som du fortalte litt om.

Det gir en historie til mynten og forklaring som for det første er meget trivelig å lese, og for det andre, når du legger med et bilde. Så blir en oppplevelse i seg selv.
Denne kombinasjonen av bidrag, settes det stor pris på.

Ja, det er utrolig flott å se bilder av en prakt mynt, men, når du legger med denne historien, så gjør du leser opplevelsen til noe helt annet.

Jeg håper du fortsetter som forumdeltaker og fortsetter å dele dine kunnskaper, bilder og ikke minst historier.
Jeg fortstår det , men prisen jeg betaler er ... hvordan utrykkes sånt ? ... Jeg hadde en 1øre 1885 som hadde historie (bekreftet) fra et parti kjøpt inn fra England tidlig på 70 tallet Kjøpte denne etter budrunde med flere forumsmedlemmer , .... kr 8000 .- ble utfallet av auksjonen..
Har mottatt flere seriøse henvendelser om jeg ønsket salg av denne mynt , med kjøpesum tilsvarende eller høyere av hva jeg betalte . Etter omtale på Samlerforum siste uke mottar jeg henvendelse om at en budgiver nå tilbyr kr 4000 .- og uttrykker at vedkommende er glad for å ikke å tidligere ha kjøpt denne oppskrytte mynten ..
Innlegg fra Brafinn om at mange av forumsmedlemmene hadde kjøpt denne mynten i tilsvarende kvalitet og bedre på Håndtverkeren (messen) for kr 4000 .- ?
var helt ødeleggende Også min venn Heb .. uttrykker at hans eksemplar er bedre ...
Noen som vet hvordan det er når bena blir slått vekk under en ??
Min 1øre 1885 mistet sin verdi etter at jeg viste bilder og fortalte historien jeg er kjent med . Nå er det også kjent at andre 1ører 1885 finnes som ikke inngikk i det lot som ble kjøpt av innehaver av Dukaten mynt i Gjøteborg , tidlig på 70 tallet ... som min mynt kommer fra ....
Verdien av min mynt er nå redusert fra kr 8 000 .- +++ til kr 4 000 .- --- Halvert verdi ....
Samtidig etterlyser samlere mine flotte mynter og ønsker bilder og historie .... Jeg må vurdere hva jeg har økonomi til ................

Kos dere .............. Prisen å betale for å være kjent på Samlerforum er vel drøy .....
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Hele tråder som slettes

Post by losset »

Mineline wrote:Myge - Kvist - Losset - Heb - JBA - Svessien og Meg selv og andre aktive brukere av Samlerforum ... er dette akseptabelt ??
Jeg har gitt mitt klare utrykk på hva jeg mener om denne behandlingen av Mynthuset og ikke minst arrogansen som blir vist av forumledelsen. Her forsøker medlemmene bygge opp forumet, mens forumledelsen gjør sitt for det motsatte?
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Hele tråder som slettes

Post by Espen »

Flyttet denne tråden til riktig kategori.

Hvor mange eksempler har du på tråder som slettes Mineline?
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Hele tråder som slettes

Post by brafin »

Jeg har i en annen tråd bedt deg om unnskyldning mineline, og skjønner ikke hvorfor du drar inn feilaktige opplysninger om 1øre 1884 i denne tråden som du påstår jeg har kommet med når det gjelder pris som div av oss betalte på Håndverkeren for den.
Ts sitt spm. her gjelder såvidt jeg kan se " Hele tråder som slettes ", og ikke annet utenomsnakk !!

" Peace" ?
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Hele tråder som slettes

Post by losset »

Espen wrote:Flyttet denne tråden til riktig kategori.

Hvor mange eksempler har du på tråder som slettes Mineline?
De fleste gangene har det blitt ubehørlig diskutert her inne på forumet!

Jeg søkte en 1 krone 1927 i renstrøket 0 kvalitet/prakt - Denne tråden ble slettet. Fikk da i etterkant vite at jeg skulle ha betalt forumledelsen 250,- for og få dette gjort. Dette ble jeg ikke innformert om og tråden ble bare fjernet? Dersom jeg hadde fått dette opplyst på PM, ville jeg dengang ha betalt dere kr: 250,- Men dette er ikke i nærheten av mine tanker nå.

Myntforum som det ikke er lov å søke etter objekter som samlere er ute etter? Blir litt kjedelig i lengden når det eneste som går igjen er, henge ut andre selgere? Forumet burde være til hjelp, der medlemmer kan få bistand til å finne frem til sine samleobjekter. Dette da det utvilsomt er mange her inne med fabelaktig god kunnskap.

Dette tok jeg opp i samme diskusjon som Trygghandel ( dengang ) og dette hadde ved flere anledninger da igjen blitt slettet av forumledelsen. Dersom dere ikke hadde slettet inlegg, skulle det være enkelt og finne dette frem igjen.......

Men som sagt.....BORTE VEKK!!!
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Hele tråder som slettes

Post by trygghandel »

Desverre så er trådene som skaper diskusjon rundt forumet slettet eller flyttet , de er kun synlige for de som har skrevet i dem . Det er trist at det skal være slik, synspunkter blir slettet uten videre, ikke gjør seg gjeldende. Det viser bare at forumet ikke er styrt av samlere, og det kan underbygges av hvor mange som kjente på den følelsen av å ha blitt moderert urettferdig.
Det er ikke riktige veien å gå slik det er blitt gjort med å slette, gjøre trådene utilgjengelige.
aashild123
Posts: 363
Joined: 20 Dec 2010 02:45

Re: Hele tråder som slettes

Post by aashild123 »

Når det gjelder mobbing av enkeltpersoner,'det vet jeg Åshild alt om.
Se bare på tråden om 1 øre 1945, hvor jeg ble mobbet til de grader,
uten at noen visste hva som egentlig skjedde.
Konspirasjonsteorier og en hel masse fanskap.¨
Heldigvis feirer jeg ikke jul, har ingen barn og det var kun Olaf og meg som
opplevde en jul med masse dritt om oss selv.
Det var fan ikke så gøy.

Med vennlig hilsen Åshild.
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Hele tråder som slettes

Post by svessien »

Noen ganger stenges en tråd uten noen forklaring. Til og med uten at det trengs noen forklaring, slik som i går da tråden omhandlende temaet ble overtatt av nok en idiotisk diskusjon omhandlende en eller annen form for "prestisje" i myntmiljøet, ispedd poster fra et forummedlem som later til å poste utelukkende i fylla. Takk for demonstrasjonen på hvorfor forumledelse og moderatorer blir drittlei deltakerne på dette forumet av og til. Av og til er man sin egen verste fiende. :roll:
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Hele tråder som slettes

Post by brafin »

Hvilken vei synes du man skal gå Trygghandel for at alt skal bli rett , og som samtidig kan være forståelig for de fleste ?
aashild123
Posts: 363
Joined: 20 Dec 2010 02:45

Re: Hele tråder som slettes

Post by aashild123 »

svessien wrote:Noen ganger stenges en tråd uten noen forklaring. Til og med uten at det trengs noen forklaring, slik som i går da tråden omhandlende temaet ble overtatt av nok en idiotisk diskusjon omhandlende en eller annen form for "prestisje" i myntmiljøet, ispedd poster fra et forummedlem som later til å poste utelukkende i fylla. Takk for demonstrasjonen på hvorfor forumledelse og moderatorer blir drittlei deltakerne på dette forumet av og til. Av og til er man sin egen verste fiende. :roll:
Uten forklaring eller at du må "snakke" med 6 -7 hyggelige, modne menn, før noen endelig tar poenget og ser at nok-er-nok.
Klart det finnes prestige i forumet. Her er det menn som har samlet et langt liv. Setter stor pris på deres kunnskap og vurdering.
Skal vi bare gi blaffen i deres kunnskap? Det ville jeg aldri ha gjort. De har vært mine "maestoer."
Det er mange, bl.a. Brafin og Mineline som har mye kunnskap om svensketiden, og det har de lært villig videre til meg, en novise.
Hvordan skal vi ellers få kunnkap om vårt samlerområde?
Har erhvervet mange av mine beste objekter hos nevnte menn.
Dessuten er Samlerforum et snitt av befolkningen.
Noen av oss har fulgt Høybråten sitt røykeforbud, men herregud - det er ennå lov å drikke seg full i dette landet.
Og ja, Svessien, MANGE ganger er jeg min egen verste fiende, men det kommer av et behov for å provosere!

Mvh. Åshild.
Post Reply

Return to “Om forumet”