Vurdering av mynt

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Vurdering av mynt

Post by kråketoppen »

Bruk en vanlig mynt som avatarbilde, kanskje fra året du er født, den siste 50 øre med omvendt nedstrek på 11, osv. Din 2 kroner jub. er ikke så bort i veggene, som det høres her ut. Litt mindre og bedre bilder av 1 ørene dine. :)
User avatar
Fyrsten
Posts: 31
Joined: 30 Jan 2012 14:32

Re: Vurdering av mynt

Post by Fyrsten »

kråketoppen wrote:Bruk en vanlig mynt som avatarbilde, kanskje fra året du er født, den siste 50 øre med omvendt nedstrek på 11, osv. Din 2 kroner jub. er ikke så bort i veggene, som det høres her ut. Litt mindre og bedre bilder av 1 ørene dine. :)
Jaja, jeg er ikke redd for å tape ansikt, men har nå fulgt ditt råd og byttet ut mitt personlige bilde med min mest unike mynt.
Jeg har dessverre ingen kostbar mynt å bruke som avatar...
...men jeg har i alle fall en UNIK en :)
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Vurdering av mynt

Post by kråketoppen »

Fyrsten wrote:
kråketoppen wrote:Bruk en vanlig mynt som avatarbilde, kanskje fra året du er født, den siste 50 øre med omvendt nedstrek på 11, osv. Din 2 kroner jub. er ikke så bort i veggene, som det høres her ut. Litt mindre og bedre bilder av 1 ørene dine. :)
Jaja, jeg er ikke redd for å tape ansikt, men har nå fulgt ditt råd og byttet ut mitt personlige bilde med min mest unike mynt.

Ser der ja, den duger godt nok.
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Vurdering av mynt

Post by Mineline »

Fyrsten wrote:
kråketoppen wrote:Bruk en vanlig mynt som avatarbilde, kanskje fra året du er født, den siste 50 øre med omvendt nedstrek på 11, osv. Din 2 kroner jub. er ikke så bort i veggene, som det høres her ut. Litt mindre og bedre bilder av 1 ørene dine. :)
Jaja, jeg er ikke redd for å tape ansikt, men har nå fulgt ditt råd og byttet ut mitt personlige bilde med min mest unike mynt.
Den er fin :wink:
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
2rhaug
Posts: 674
Joined: 09 May 2009 16:02

Re: Vurdering av mynt

Post by 2rhaug »

Mineline wrote:
Fyrsten wrote:
kråketoppen wrote:Bruk en vanlig mynt som avatarbilde, kanskje fra året du er født, den siste 50 øre med omvendt nedstrek på 11, osv. Din 2 kroner jub. er ikke så bort i veggene, som det høres her ut. Litt mindre og bedre bilder av 1 ørene dine. :)
Jaja, jeg er ikke redd for å tape ansikt, men har nå fulgt ditt råd og byttet ut mitt personlige bilde med min mest unike mynt.
Den er fin :wink:
Kreativt. 8)
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Vurdering av mynt

Post by losset »

Er dette "FLOTT SAMLERKVALITET" i fra Samlehuset, med anmerkning for ørlite kanthakk kl: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11 & 12 ?

Uansett flott mynt :wink:
User avatar
Fyrsten
Posts: 31
Joined: 30 Jan 2012 14:32

Re: Vurdering av mynt

Post by Fyrsten »

losset wrote:Er dette "FLOTT SAMLERKVALITET" i fra Samlehuset, med anmerkning for ørlite kanthakk kl: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11 & 12 ?

Uansett flott mynt :wink:
Nå er jeg litt usikker på om du mener sølv 2 kronen fra 1906, eller min avatar som er en sølvtiøring fra 1912 som jeg mottok i samlingen "Norske ører i sølv". På fakturaen sto det tiøre 1914. Festlig :p
Jeg har dessverre ingen kostbar mynt å bruke som avatar...
...men jeg har i alle fall en UNIK en :)
User avatar
Fyrsten
Posts: 31
Joined: 30 Jan 2012 14:32

Re: Vurdering av mynt

Post by Fyrsten »

Jeg er en ordentlig skrytepave, så her er avataren min med begge sider i stort format.
10 øre 1912a.jpg
10 øre 1912a.jpg (331.89 KiB) Viewed 1133 times
10 øre 1912.jpg
10 øre 1912.jpg (294.74 KiB) Viewed 1133 times
Jeg har dessverre ingen kostbar mynt å bruke som avatar...
...men jeg har i alle fall en UNIK en :)
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1991
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Vurdering av mynt

Post by vemod »

Ja, der har vi et eksempel på "god samlekvalitet". Rart at de ikke opplyste at det var denne mynten de fant i Terbovens bunker, etter at han sprengte seg selv.
User avatar
PENGEBINGEN
Posts: 545
Joined: 27 Aug 2010 02:30
Location: Molde

Re: Vurdering av mynt

Post by PENGEBINGEN »

Fyrsten wrote:Jeg er en ordentlig skrytepave, så her er avataren min med begge sider i stort format.
10 øre 1912a.jpg
10 øre 1912.jpg

Dette er en mynt som har hatt et interessant liv. Har vært gjennom tortur også ser jeg. Det må vel være noen som har tygd litt på denne. Om denne mynten hadde vært en hest, hadde den nok blitt avlivet. Men en vakker mynt med et par anmerkninger, som er verd sin vekt i sølv.
:mrgreen:
Steinar fra Molde.
Noe over middels interessert i mynter og alle slags betalingsmidler.
User avatar
PENGEBINGEN
Posts: 545
Joined: 27 Aug 2010 02:30
Location: Molde

Re: Vurdering av mynt

Post by PENGEBINGEN »

losset wrote:Er dette "FLOTT SAMLERKVALITET" i fra Samlehuset, med anmerkning for ørlite kanthakk kl: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11 & 12 ?

Uansett flott mynt :wink:

Eeeh, tror du tok LITT hardt i da jeg etter nøye granskning IKKE kan finne et ørlite kanthakk kl. 6. Men enig i ironien. :mrgreen:
Steinar fra Molde.
Noe over middels interessert i mynter og alle slags betalingsmidler.
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Vurdering av mynt

Post by ramazotti »

" Unik ti-øre med ektehessertifikat og individuell numerering ,fra samme år som
Titanic sank ! "
User avatar
Fyrsten
Posts: 31
Joined: 30 Jan 2012 14:32

Re: Vurdering av mynt

Post by Fyrsten »

ramazotti wrote:" Unik ti-øre med ektehessertifikat og individuell numerering ,fra samme år som
Titanic sank ! "
Haha :)

Hva med "Unik ti-øre fra Titanic forliset. Berget fra Titanic's lasterom, kontrollert og forseglet av våre eksperter. Med myntene får du selvsagt en skriftlig garanti for at dette er ekte, originale norske sølvmynter fra 1912 – og at de var en del av Titanic forliset."

(Jeg har begynt å lese på den laaaaaaaaange tråden om Samlerhuset, som jeg ble rådet til av Olav K.)
Jeg har dessverre ingen kostbar mynt å bruke som avatar...
...men jeg har i alle fall en UNIK en :)
User avatar
Kekkonen
Posts: 157
Joined: 22 Oct 2011 09:04
Location: Ullensaker

Re: Vurdering av mynt

Post by Kekkonen »

Fyrsten wrote:
ramazotti wrote:" Unik ti-øre med ektehessertifikat og individuell numerering ,fra samme år som
Titanic sank ! "
Haha :)

Hva med "Unik ti-øre fra Titanic forliset. Berget fra Titanic's lasterom, kontrollert og forseglet av våre eksperter. Med myntene får du selvsagt en skriftlig garanti for at dette er ekte, originale norske sølvmynter fra 1912 – og at de var en del av Titanic forliset."

(Jeg har begynt å lese på den laaaaaaaaange tråden om Samlerhuset, som jeg ble rådet til av Olav K.)
Så snart du har forstått essensen så er det ingen vits i å lese videre med mindre du finner det rent underholdene;)
By a strange reason I seems to be weak for "Cartwheels" - I love those Morgan dollars.
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”