Enoch Wedgewood (tunstall) tdl - England dickens Coaching days. Hjelp-noen som vet?

Forumet for samlere av keramikk, porselen, krystall, glass og pyntegjenstander
Post Reply
Articmaniac
Posts: 3
Joined: 31 Jan 2016 11:45

Enoch Wedgewood (tunstall) tdl - England dickens Coaching days. Hjelp-noen som vet?

Post by Articmaniac »

Hei! Jeg er ny i dette forumet, legger ut på feil plass eller lignende så må dere unnskylde meg :)
Jeg har et servise her som jeg gjerne skulle ha fått lært mer om. Her er bildet av det, jeg har små kaffekopper, tefat og dessertfat.
Image

Image
Image

Takk for svar på forhånd! Send meg gjerne din mening på kontaktanita@live.no :D
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Enoch Wedgewood (tunstall) tdl - England dickens Coaching days. Hjelp-noen som vet?

Post by tho »

Det er fra perioden 1965 - 1980. Ganske nytt og nostalgisk. Flintgods.
Articmaniac
Posts: 3
Joined: 31 Jan 2016 11:45

Re: Enoch Wedgewood (tunstall) tdl - England dickens Coaching days. Hjelp-noen som vet?

Post by Articmaniac »

Hei, takk for svar! Men jeg har tallerkener også, disse er merket est.1835. Vet du hva dette betyr?
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Enoch Wedgewood (tunstall) tdl - England dickens Coaching days. Hjelp-noen som vet?

Post by Olav K »

Selskapet ble etablert ("established") i 1835. Enoch Wedgewood( Tunstall) må ikke forveksles med det mer børømte Wedgwood, etablert av Josiah W., på 1700-tallet. I følge wikipedia etablerte Enoch sitt selskap i 1860-årene, men han kan jo senere ha kjøpt opp et eldre selskap etablert i 1835.
Last edited by Olav K on 31 Jan 2016 22:52, edited 1 time in total.
Articmaniac
Posts: 3
Joined: 31 Jan 2016 11:45

Re: Enoch Wedgewood (tunstall) tdl - England dickens Coaching days. Hjelp-noen som vet?

Post by Articmaniac »

Takk til begge for svar :)
Da er det sikkert ikke noe verdi uten om den nostalgiske da :)
Post Reply

Return to “Keramikk, Krystall, Porselen og Glass”