Mubarakautograf for salg

User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Mubarakautograf for salg

Post by Myge »

Lite aktivitet her, men historisk interreserte kan nå finne den der jeg er.
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Mubarakautograf for salg

Post by Knugen »

Inntressant, billig dasspapir eller sigartenner....
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Mubarakautograf for salg

Post by Myge »

Som Oscarsedler også brukes til, etter å ha smeltet om speciedalerne sine til en lighterkasse formet som en eller annen harry pistol. Rart at det ikke er flere autografsamlere her inne når det er holdningen ...
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Mubarakautograf for salg

Post by Knugen »

Myge wrote:Som Oscarsedler også brukes til, etter å ha smeltet om speciedalerne sine til en lighterkasse formet som en eller annen harry pistol. Rart at det ikke er flere autografsamlere her inne når det er holdningen ...
Autografer er en ting diktatorer og dette objektet er noe annet.

Like attraktivt dette som signaturen til Kim Jung Il, for en god mann. Rart ikke prisen på Kim Joung Il's signaturer er like høy som første mann på månen Neil Armstrong.

Sier vel bare hvor påfallende mange autografer (og objekter) av stornazister som havner i samlinger til nynazister og såkalte etterfølgere.
Last edited by Knugen on 11 Feb 2011 21:52, edited 1 time in total.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Mubarakautograf for salg

Post by Myge »

Har du noen statistikk på dette, eller slenger du ut en hypotese? Stemmer ikke i forhold til de samlerne jeg vet om.
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Mubarakautograf for salg

Post by Knugen »

Myge wrote:Har du noen statistikk på dette, eller slenger du ut en hypotese? Stemmer ikke i forhold til de samlerne jeg vet om.
Siste setning er en hypotese. Jeg har selv autografen til Edvard Grieg på bilde, så ikke bland kortene mellom alle autografer og enkeltobjekter.
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Mubarakautograf for salg

Post by Lagrinn »

denne burde ligge på handelsplassen, burde den ikke?
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Mubarakautograf for salg

Post by Myge »

Jo, er mer en test for å se om de andre kategoriene blir lest. Autografforumet hadde to innlegg før dette. I dag har numismatikerne "all makt" her inne, og på meg virker det som om de færreste av samlerne av andre ting kommer innom igjen og igjen, da det i dag egentlig kun er numismatikkdiskisjoner her inne. Tråden kan forsåvidt slettes også, men samlerforum bør gjerne tiltrekke seg flere samlergrupper. Mange her inne kan litt om andre ting enn runde metallbiter og papir med tall på. Kan hende vi klarer trekke til oss mer kunnskap.

Objektet som tråden handler om går ikke skyhøyt uansett, poenget er at disse andre kategoriene må ha noe å by på. Hvordan kan man så fylle disse opp? Blpmquist, bruun-r., Skanfil, auction.no, qxl, finn, alle her har objekter som går ann å diskutere her inne, men nye samlere gidder ikke lage en tråd i et dødt forum med to tråder på to år.

Eller vi kan sitte på vår trygge tue, og krangle om flipping, gradering, gode og dårlige bilder, hvem som har rett eller feil, opphetede usaklige diskusjoner, stadig nye tråder som omhandler det samme sure oppgulpet om firma noen føler de har blitt lurt av, osv osv.

La oss se litt lengre enn å gå i det samme sporet hele tiden, forsøke å utvide litt, i stedet for å stagnere rundt de samme temaene om att og om att.

:)

Myge
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Mubarakautograf for salg

Post by Lagrinn »

Myge wrote:Jo, er mer en test for å se om de andre kategoriene blir lest. Autografforumet hadde to innlegg før dette. I dag har numismatikerne "all makt" her inne, og på meg virker det som om de færreste av samlerne av andre ting kommer innom igjen og igjen, da det i dag egentlig kun er numismatikkdiskisjoner her inne. Tråden kan forsåvidt slettes også, men samlerforum bør gjerne tiltrekke seg flere samlergrupper. Mange her inne kan litt om andre ting enn runde metallbiter og papir med tall på. Kan hende vi klarer trekke til oss mer kunnskap.

Objektet som tråden handler om går ikke skyhøyt uansett, poenget er at disse andre kategoriene må ha noe å by på. Hvordan kan man så fylle disse opp? Blpmquist, bruun-r., Skanfil, auction.no, qxl, finn, alle her har objekter som går ann å diskutere her inne, men nye samlere gidder ikke lage en tråd i et dødt forum med to tråder på to år.

Eller vi kan sitte på vår trygge tue, og krangle om flipping, gradering, gode og dårlige bilder, hvem som har rett eller feil, opphetede usaklige diskusjoner, stadig nye tråder som omhandler det samme sure oppgulpet om firma noen føler de har blitt lurt av, osv osv.

La oss se litt lengre enn å gå i det samme sporet hele tiden, forsøke å utvide litt, i stedet for å stagnere rundt de samme temaene om att og om att.

:)

Myge

Enig der Myge :)
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: Mubarakautograf for salg

Post by MarkusLømo »

Bare hyggelig med litt variasjon her inne. Mine kunnskaper om autografsamling er sterkt begrensede og jeg gikk kanskje glipp av min store mulighet til å få en verdifull autograf for 11 år siden, da jeg og en nederlansk sjakkspiller spilte noen uformelle lynpartier mot den gang 9 år gamle Magnus Carlsen. Nederlenderen sikret seg en autograf....Magnus skriver sikkert mange flere nå for tiden, da. Min hypotese om at en tidlig variant vil være noe ekstra er kanskje bare tull? NOen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Er Mubarakautografer vanskelige? Jeg ville i utgangspunktet ha trodd at statsledere satt navnetrekket sitt for mange steder til at de ble sjeldenheter når vi snakker om folk som har holdt på en stund, men jeg er fullt forberdt på å ta feil.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Mubarakautograf for salg

Post by Myge »

Varierer fra person til person. Noen samler f.eks. Varianter av Hitlers håndskrift og analyserer den før og etter f.eks. Tyskland hadde overtaket under 2. Verdenskrig.

Noen autografsamlere finner vi hos seddelsamlere, se på Oscarsedlene.

Men her som ellers bestemmer markedet pris.
supersamler
Posts: 333
Joined: 05 Dec 2008 10:16

Re: Mubarakautograf for salg

Post by supersamler »

Knugen wrote:
Myge wrote:Som Oscarsedler også brukes til, etter å ha smeltet om speciedalerne sine til en lighterkasse formet som en eller annen harry pistol. Rart at det ikke er flere autografsamlere her inne når det er holdningen ...
Autografer er en ting diktatorer og dette objektet er noe annet.

Like attraktivt dette som signaturen til Kim Jung Il, for en god mann. Rart ikke prisen på Kim Joung Il's signaturer er like høy som første mann på månen Neil Armstrong.

Sier vel bare hvor påfallende mange autografer (og objekter) av stornazister som havner i samlinger til nynazister og såkalte etterfølgere.

Hvor tar du dette fra????
Kjenner til maaaange samlere av WW2 objekter, autografer osv. Ikke en eneste av dem har de holdningene du setter på dem.
Har autografen til både Hitler, Freud og Kristin Halvorsen.
Hvilken bås vil du sette meg i da?

Blir like dumt som å si at alle frimerkesamlere stemmer Rødt.

Nedenfor er forresten min Hitler autograf på julekort, og jeg står ikke å løfter høyrehånden foran den hver morgen.
Attachments
hitlerautograf4.jpg
hitlerautograf4.jpg (44.54 KiB) Viewed 2820 times
hitlerautogarf2.jpg
hitlerautogarf2.jpg (42.46 KiB) Viewed 2820 times
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Mubarakautograf for salg

Post by Myge »

Nye samlere bør få komme med sine synspunkt og tanker, selv om de er helt riv ruskende gale ;)
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Mubarakautograf for salg

Post by Knugen »

supersamler wrote: Hvor tar du dette fra????
Kjenner til maaaange samlere av WW2 objekter, autografer osv. Ikke en eneste av dem har de holdningene du setter på dem.
Har autografen til både Hitler, Freud og Kristin Halvorsen.
Hvilken bås vil du sette meg i da?

Blir like dumt som å si at alle frimerkesamlere stemmer Rødt.

Nedenfor er forresten min Hitler autograf på julekort, og jeg står ikke å løfter høyrehånden foran den hver morgen.
Ah, vet det er litt vanskelig å lese at det var min hypotese spesielt når jeg skrev det i klartekst i påfølgende innlegg.

Vi skal bare late som om jeg var den eneste med dette inntrykket blant folk når det gjelder personer som samler nazi objekter og nazi relaterte objekter.
Myge wrote:Nye samlere bør få komme med sine synspunkt og tanker, selv om de er helt riv ruskende gale ;)
Det er helt sant Myge, man svarer ikke nye samlere med tilsvarende gale/dumme hypoteser, synspunkter og spørsmål.

Greit å ta feil, da lærer man noe nytt. :D
lokarlsen
Posts: 55
Joined: 16 Feb 2011 19:12

Re: Mubarakautograf for salg

Post by lokarlsen »

Hm, en spennende diskusjon - jeg har ikke visst om dette forumet før, men trist at det ikke var mere aktivitet her.

Det er mange typer samlere, noen samler på historiske personer uavhengig av hvem og hva de er - mens andre f.eks. aldri ville tatt i autografen til Hitler med ildtang.
Post Reply

Return to “Autografer”