Noen som vet hva en slik radio kan være verdt?

User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Noen som vet hva en slik radio kan være verdt?

Post by Samler »

Myge wrote:Samlerbørsen og Samler & Antikkbørsen er to helt forskjellige ting. Hvis du har sett en reportasje fra en auksjon hvorvnoe er solgt til den prisen, kan prisen stemme. Men hvis du kun så en annonse av en lik, til rundt 1000,-, må jeg skuffe deg. Hva noen vil ha og hva noen får for ting de selger kan være ganske forskjellig.
Selvfølgelig er det stor forskjell på en annonse med oppgitt pris vs. noe som er solgt til en viss pris. Dette tror jeg de fleste forstår. I dette tilfelle ble omtalte objekt oppgitt som solgt.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Noen som vet hva en slik radio kan være verdt?

Post by Samler »

Askeladd wrote:Har gått igjennom Samler & Antikkbørsens utgaver for 2015 og hittil i 2016 og denne radioen er ikke avbildet i noen av disse utgavene, så det kan utelukkes.
Å utelukke noe som ikke er benevnt fra min side blir noe snodig. Det blir nesten som å sitte på en fasit med stor F. :lol:
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Re: Noen som vet hva en slik radio kan være verdt?

Post by Askeladd »

Jeg mente det kunne utelukkes at det var i det nevnte bladet at denne radioen var avbildet/annonsert/solgt. Var det så vanskelig å forstå :roll:
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Noen som vet hva en slik radio kan være verdt?

Post by Samler »

Askeladd wrote:Jeg mente det kunne utelukkes at det var i det nevnte bladet at denne radioen var avbildet/annonsert/solgt. Var det så vanskelig å forstå :roll:
Det var noe vanskelig å forstå idet jeg ikke har nevnt bladet du henviser til ( antikkbørsen ) Er sikker på at objektet var priset som påpekt og annført som solgt.Leter nå via andre og mener stedet var Samlerbørsen evt. Samlerbørsen A/S. Det var forøvrig også solgt en Tandberg sølvsuper i topp stand til kr.1095.-
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Noen som vet hva en slik radio kan være verdt?

Post by Samler »

hertervig wrote:Tenker du på Samler & Antikkbørsen? De utgir et magasin vedr. antikviteter og samlerobjekter. Noen nettside vet jeg ikke om de har, men de utgir en årbok annethvert år. I 2015-årgangen av denne er radioen her ikke med.

Hvis du for en fire-fem måneders tid siden så et bilde av en identisk radio og husker at den var fra 1949 og ble solgt for 950 kroner så er du for øvrig i besittelse av en fotografisk hukommelse. Noe å tenke på for en som meg som snaut nok husker hva jeg spiste til middag i går. :shock:
Vil ikke påstå at jeg har noen fotografisk hukommelse -men var inne på en nettside på leting etter andre objekter og derfor ble dette registert. Min bror samler på gamle Tandberg radioer av eldre/pene årganger og da ble dette viderebragt til han. Det er en viss interesse for disse radioer iflg. han. Min samler interesse ligger egentlig på helt andre objekter.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Noen som vet hva en slik radio kan være verdt?

Post by Olav K »

Er ike denne tråden kommet litt av sporet?
Greit nok at norske ikoner som Tandberg og Radionette i perfekt stand kan oppnå en tusenlapp på en god dag, men trådstarters radio er en sliten Philips, fra Holland - i sin tid billigere enn de store norske. Selvfølgelig kan det finnes noen som samler på slike, men da må det vel være fordi de ikke koster noe. Om en slik radio overhodet har en omsetningsverdi, vil jeg tro den er særdeles beskjeden. Å sammenligne med de beste fra Tandberg og Rdionette er å kaste blår i øynene på trådstarter. Hvis Samler mener noen annet bør han gi et bud til trådstarter, vil han ta radioen inn i butikken sin? til hvilken pris?
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Noen som vet hva en slik radio kan være verdt?

Post by Samler »

Olav K wrote:Er ike denne tråden kommet litt av sporet?
Greit nok at norske ikoner som Tandberg og Radionette i perfekt stand kan oppnå en tusenlapp på en god dag, men trådstarters radio er en sliten Philips, fra Holland - i sin tid billigere enn de store norske. Selvfølgelig kan det finnes noen som samler på slike, men da må det vel være fordi de ikke koster noe. Om en slik radio overhodet har en omsetningsverdi, vil jeg tro den er særdeles beskjeden. Å sammenligne med de beste fra Tandberg og Rdionette er å kaste blår i øynene på trådstarter. Hvis Samler mener noen annet bør han gi et bud til trådstarter, vil han ta radioen inn i butikken sin? til hvilken pris?
Synes også at tråden er kommet litt av sporet. Olav K er en fornuftig person slik jeg har sett ved flere anledninger og er oppdatert på mye. Har ikke vært min mening å kaste blår i øynene på noen og er utfra andre klar over at Philips radioer og Tandberg ( spesielt sølvsuper av pent format ) er et samlerområde med en viss samler masse. Som før sagt er ikke radioer mitt samlerområde ei heller har jeg kompetanse til å vurdere disse opp mot hverandre. Derfor blir bud på slike objekter uaktuelt uansett. Jeg har ikke hverken grå stær eller annet på min øyne og synes det er trist at noen
skaper et inntrykk av at jeg gir trådsstarter tullebeskjeder evt. lyver.

Jeg er myntsamler og tildels inne på helt andre områder. Mulig at pris på Philips radio KAN være monkey business og uriktig pris ( solgt pris ) men
dette vites ikke. Skal prøve å finne dette ut via andre idet jeg selv er opptatt av at de som opplyser gir riktige opplysninger og ikke " lyver"
om priser ( solgt priser. )

Jeg vil være den første til å beklage om noe er feil rundt pris auksjon/annonse.

P.S. Jeg har heller ikke grønn stær på øynene -men da ville jeg heller ikke hatt så veldig bra syn.
Post Reply

Return to “Antikviteter”