Alexander den store : Price?

Quid sis interest, non quid habearis
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Alexander den store : Price?

Post by karstkri »

Jeg ser ofte at mynter med Alexander den store på auksjoner og nettsteder referere til Price.Også OMH på siste auksjon.Skjønner at det er en bok/oppslagsverk og lurer på om denne finnes på nett sånn som wildwinds.com gjør med sear?
karstkri
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Alexander den store : Price?

Post by Kjetil Kvist »

The Coinage In The Name Of Alexander The Great and Philip Arrhidaeu av Martin Price er et tobindsverk og er meget omfattende. Det finnes ikke på nett, og kommer nwok heller aldri til å gjøre det. (Det er også vanskelig å skaffe, og koster en god slump penger da det er et sentralt referanseverk.)

Price var forresten flere ganger i Norge, og holdt foredrag i NNF.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Alexander den store : Price?

Post by karstkri »

Takker for svar Kjetil, det var ikke lett å bare google Price :D

En mynt jeg lurer på om er en "life time " utgave.
Attachments
AlexanderTetradracmeA-tile.jpg
AlexanderTetradracmeA-tile.jpg (215.6 KiB) Viewed 1784 times
karstkri
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Alexander den store : Price?

Post by Kjetil Kvist »

Noen Alexander-mynter der Zeus har kryssede ben er samidsutgaver, men de aller fleste er det ikke. Din mynt ser ut til å være fra Miletos, og jeg har sett lignende eksemplarer datert til 325-319 e.Kr.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Alexander den store : Price?

Post by karstkri »

Takker for svar , den er ikke min,men ligger ute tilsalgs med utrop 2200kr.
karstkri
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Alexander den store : Price?

Post by Kjetil Kvist »

Det er en ok mynt, men veldig flat på Zeuz' lår.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
Kynan
Posts: 4
Joined: 08 May 2012 07:15

Re: Alexander den store : Price?

Post by Kynan »

User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Alexander den store : Price?

Post by Kjetil Kvist »

Tusen takk, det der er uhyre nyttig. Men selvsagt et grovt brudd på rettighetene til verket.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
Kynan
Posts: 4
Joined: 08 May 2012 07:15

Re: Alexander den store : Price?

Post by Kynan »

Kjetil Kvist wrote:Tusen takk, det der er uhyre nyttig. Men selvsagt et grovt brudd på rettighetene til verket.
bare hyggelig, er enig i at man i utgangspunktet bør kjøpe bøker på lovlig måte. men med tanke på at disse er vanskelig å få tak i og at de koster nærmere 5000kr.
så er det vel lite trolig at det er mange privatpersoner som går til anskaffelse av disse.

jeg søkte litt mer rundt og fant .pdf filer av begge bind. den forrige linken var bare første del utifra det jeg kunnne se.
fant de på en russisk side. så jeg lastet de opp på depositfiles.com for å gjøre de lettere tilgjengelig.

her er linker. håper det kan komme til nytte.

Vol. 1 http://depositfiles.com/files/nfcx2j23w

Vol. 2 http://depositfiles.com/files/4cvv111tr
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Alexander den store : Price?

Post by Olav K »

Jeg vet ikke om det er fler enn meg som har fått straff for å laste ned Price, men jeg har fått en rekke uønskede pop-ups: jeg har vunnet iPhone 4s, får en strøm av tilbud om startbonus på spillesider og bilde av en dame som forsikrer meg om at jeg kan få knulle i kveld. Jævli irriterende fordi bildene stadig fortrenger det skjermbildet jeg har oppe. Som Mac-bruker har jeg hittil vært forskånet for slikt, og det har vært noe herk å få det bort. At det er knyttet til Price-siden er det dessverre ikke tvil om, henter jeg opp siden fra der jeg har lagret den på egen maskin starter haraballet igjen.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Alexander den store : Price?

Post by Olav K »

Jeg vet ikke om det er fler enn meg som har fått straff for å laste ned Price, men jeg har fått en rekke uønskede pop-ups: jeg har vunnet iPhone 4s, får en strøm av tilbud om startbonus på spillesider og bilde av en dame som forsikrer meg om at jeg kan få knulle i kveld. Jævli irriterende fordi bildene stadig fortrenger det skjermbildet jeg har oppe. Som Mac-bruker har jeg hittil vært forskånet for slikt, og det har vært noe herk å få det bort. At det er knyttet til Price-siden er det dessverre ikke tvil om, henter jeg opp siden fra der jeg har lagret den på egen maskin starter haraballet igjen.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Alexander den store : Price?

Post by Olav K »

Olav K wrote:Jeg vet ikke om det er fler enn meg som har fått straff for å laste ned Price, men jeg har fått en rekke uønskede pop-ups: jeg har vunnet iPhone 4s, får en strøm av tilbud om startbonus på spillesider og bilde av en dame som forsikrer meg om at jeg kan få knulle i kveld. Jævli irriterende fordi bildene stadig fortrenger det skjermbildet jeg har oppe. Som Mac-bruker har jeg hittil vært forskånet for slikt, og det har vært noe herk å få det bort. At det er knyttet til Price-siden er det dessverre ikke tvil om, henter jeg opp siden fra der jeg har lagret den på egen maskin starter haraballet igjen.
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Alexander den store : Price?

Post by karstkri »

Samme dri... når jeg prøvde den første linken, måtte restarte maskin og prøvde en gang til og var fortsatt den heldige vinneren av iphone.Har ikke prøvd de andre to linkene fra en russisk side. Mulig det er spam han som la de ut har ingen innlegg fra før?
karstkri
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Alexander den store : Price?

Post by Arve »

Ingen problemer her. Jeg lastet ned begge filene og de oppfører seg som PDF-filer skal.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
nissannisse
Posts: 173
Joined: 23 May 2011 19:16
Location: HAMAR

Re: Alexander den store : Price?

Post by nissannisse »

Lastet ned jeg også på pc og jeg har ikke vunnet noen iphone :D Men sånn reklame er noe av det verste som finnes hvertfall.
Post Reply

Return to “Antikke mynter”