2 ukjente antikke mynter.

Quid sis interest, non quid habearis
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: 2 ukjente antikke mynter.

Post by Olav K »

Litt sent, men likevel - velkommen til forumet samlerens! Du har åpenbart meget å bidra med, og vi er alle glade for å ta imot ny viten. Nettopp denne tråden viser det. Her kommer grenl.har med noen litt obskure mynter, vi prøver og vi gjetter og feiler, og denne gangen kom du opp med fasiten.
Når trådstarter sier at mynten "ikke har allverdens samlerverdi" er det jo feil. Myntene har beskjeden salgsverdi, men den moro vi har hatt av å lete har da sannelig sin egen verdi! Godt slitne mynter, javel - men nå har de fått sin historie, og for noen av oss er en 2000 år gammel sliten mynt morsommere enn en 2-øring fra 1968. Men hver sin lyst - det er jo det gode ved denne hobbyen at vi finner glede i forskjellige ting.
Avdelingen for "Antikk mynt" har vært rimelig aktiv i en del år, men det har stilnet litt etter at facebooksiden "forum for antikk mynt" ble opprettet. Vel og bra med en side for de som allerede er frelst (jeg er der selv) men jeg tror det er viktig at antikksamlere viser ansikt her på forumet også. Mitt inntrykk er at også de som har andre samlerfelt enn antikken, har moro av lese hva som skrives her, akkurat som jeg (og sikkert andre!) har glede av å lese om andres samlerområder.
Jeg vil synes det er veldig bra om du fortsetter med å bidra til glede for antikksamlere - og andre!
User avatar
grenl.har
Posts: 589
Joined: 11 May 2010 20:29

Re: 2 ukjente antikke mynter.

Post by grenl.har »

Har vært på mc-tur til vestlandet. (litt væl mye regn) Derfor ingen respons her før nå.
Tilleggs-infoen som bekrefter dine første teorier samlerens er; paste copy og lagt ved mynten og jeg takker igjen!
Enig med Olav ang viktigheten av og holde liv i forumet spesielt antikke delen. Har selv ikke vært ivrigst på antikkdelen, har kanskje noe med mitt begrensede kunnskapsnivå.
Post Reply

Return to “Antikke mynter”