Arvet amerikanske mynter + ducater råd om salg

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
Post Reply
Rockefoten
Posts: 2
Joined: 01 Aug 2016 10:28

Arvet amerikanske mynter + ducater råd om salg

Post by Rockefoten »

Hei. Har arvet en myntsamling som jeg ikke visste fantes. Har tatt bilde av oversikt over samlingen, som er vedlagt. Har googlet og ser at noen av myntene kan være verdt en del. Eks: 5 dollar indian Head 1909 ms 67.

Lurer på om dere har råd om hvordan jeg bør selge. Har tenkt på å ta kontakt med auksjon i USA selv. Er det noe vits å gå via norske aktører?

All hjelp mottas med takk.

Myntene et i bankboks hvis noen lurer forresten

Takk
Attachments
Samlingen
Samlingen
image.jpeg (94.93 KiB) Viewed 671 times
larssten
Posts: 45
Joined: 25 Nov 2014 14:26

Re: Arvet amerikanske mynter + ducater råd om salg

Post by larssten »

Markedet i USA er definitivt større for USA mynt enn i Norge, men kanskje litt mer jobb å sende til auksjon i USA, spesielt hvis du gjør det selv og ikke får f.eks. en norsk mynthandel til å assistere.
Tror allikevel det er et marked i Norge for å selge og sikkert mulighet for å selge via flere mynthandlere, f.eks. Numisma, Roschberg eller Oslo myntgalleri i Oslo. Oslo myntgalleri har i hvertfall neste sal-auksjon i Oslo 26-27.november i følge deres siste auksjonskatalog.

Sikkert andre her med mer erfaring enn meg med salg av høykvalitetsmynt på større auksjoner.

Spennende mynter ihvertfall - hadde vært artig å få sett noen bilder hvis du har [SMILING FACE WITH SMILING EYES]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”