Myntrullesett

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
Post Reply
Fiasco
Posts: 3
Joined: 20 May 2016 17:36

Myntrullesett

Post by Fiasco »

Hei! Jeg har kjøpt myntrullesett av myntverket tidligere. Ser at det nå er samlerhuset som har overtatt denne virksomheten. Men jeg finner ingen myntrullesett på sidene til Samlerhuset. Er det noen som kan hjelpe meg hvor jeg får kjøpt de siste års myntruller?
Fiasco
Posts: 3
Joined: 20 May 2016 17:36

Re: Myntrullesett

Post by Fiasco »

Ingen som har kjennskap til hvor det har blitt av myntrullesettene?
Chang
Posts: 21
Joined: 29 May 2012 10:15

Re: Myntrullesett

Post by Chang »

Hei, er det snakk om tomme myntrullesett? Jeg tror jeg har noen liggende. Er du interessert?
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Myntrullesett

Post by jornkris »

Det går an å få myntruller til pålydende i banken, hvis de har slike ruller inne. Men ikke alltid de har det.
Har tidligere sett av numisma og roschberg har solgt årets ruller til pålydende +10% (20% ???) (ikke i år, men tidligere år for en stund siden)
Da er det selvfølgelig løse ruller og ikke en tilpasset kasse. Jeg ville sjekket hjemmesidene deres eller sendt dem en mail.

Samlerhuset/myntverket tok samlerhuspriser for myntrullsettene (alt er alt for dyrt der), om jeg ikke husker feil var det pålydende +150%.
De kan ha sluttet å selge slike sett pga lav interesse, med slike priser benyttet folk seg av andre kanaler.
stigulv
Posts: 384
Joined: 15 Jan 2013 20:25

Re: Myntrullesett

Post by stigulv »

årets rull selges for 625,- av Henning

http://roschberg.no


løp og kjøp :)
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”