Porsgrunn Porselen

Forumet for samlere av keramikk, porselen, krystall, glass og pyntegjenstander
Post Reply
amare
Posts: 1
Joined: 13 Oct 2010 19:36

Porsgrunn Porselen

Post by amare »

Hei.

Jeg sitter med 8 samleplatter fra Porsgrunn Porselen, så jeg lurte på om en av dere kunne hjelpe meg med å finne ut hva de er verdt.

Her er en oversikt over de jeg har:

Breviks Kirker 1878; Breviks Platte nr. 3. av en serie på 5. Opplag 1000 stk. x 3
Brevik. Storgaten 1898: Breviks Platte nr. 2. av en serier på 5. Opplag 1000 stk. x 3
Brevik Havn år 1890: Parti fra brevik havn ca. 1890 med skipsverft i bakgrunn.
Langbryggen Brevik 1895: Breviks Platte nr. 5. Av en serie på 5. Opplag 500 stk.

Alle er i god stand uten noen skår eller riper. Kan ta bilder hvis noen trenger eller ønsker det.

Mvh Anita Bøe.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Porsgrunn Porselen

Post by hertervig »

Velkommen som nytt medlem, Anita.
Samleplatter er nok dessverre "over the top". Disse var populære især på 70-tallet, og et lite stykke inn på 80-tallet. Nå høres opplagene på hhv. 1000 og 500 små ut, men i forhold til Breviks befolkning på (2700?) eller 1000 husholdninger så blir det mer enn rikelig.
Kundene på disse plattene finner man idag blant de som vil erstatte en som opphenget har røket på og som har gått i gulvet.
Verdien ligger mest sannsynlig mellom 50 og 100 kroner stk, og de må nok sies å være tungsolgte. Med forbehold om at opplaget på noen av disse ble grovt desimert ved transportskade eller annet.
Post Reply

Return to “Keramikk, Krystall, Porselen og Glass”