Hjelp, er det verdt noe?

Forumet for samlere av keramikk, porselen, krystall, glass og pyntegjenstander
Post Reply
Ingarb
Posts: 3
Joined: 13 Jul 2015 21:39

Hjelp, er det verdt noe?

Post by Ingarb »

Arvet et kaffeservice fra min far, og lurte på om noen der ute viste noe om det?
Og om det har noen verdi?
Har 11 kopper, 12 skåler til koppene og 12 asjetter.
Attachments
image.jpg
image.jpg (1.95 MiB) Viewed 1675 times
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Hjelp, er det verdt noe?

Post by hertervig »

Typisk eksportvare fra Østen. Solgt i store mengder til sjøfolk som falt for disse servisene når de kom i havn og skulle ha med noe fint hjem til konemor. Da ble det kamfertrekiste, japansk/kinesisk servise og mekaniske leker til ungene. 60-tallet var vel helst storhetstiden for slikt i Norge, ditt servise er nok noe eldre, fra mellomkrigstiden kanskje. Kvaliteten er grei nok den, men det sies at de beste gjenstandene gikk til hjemmemarkedet, det var ikke så nøye med eksportvaren. Etterspørselen etter disse servisene er for tiden synkende, akkurat nå er de nok direkte tungsolgte, men det kan vel kanskje endre seg selv om jeg har vondt for å se for meg den helt store renessancen.
Ingarb
Posts: 3
Joined: 13 Jul 2015 21:39

Re: Hjelp, er det verdt noe?

Post by Ingarb »

Takk for svar :)
Hadde vel ikke helt trua på at det var gullverdt, men man vet jo aldri.
At det er fra mellomkrigstiden kan nok stemme.
Legger det nok ut til salg på finn.no, men vet ikke helt hvor jeg skal legge prisen.
Noen forslag ?
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Hjelp, er det verdt noe?

Post by hertervig »

Får du 500,- så skal du nok være godt fornøyd. Det er vel noen igjen som er svake for koboltblått så kanskje du får det, det er ikke den vanligste farvenyansen.
Post Reply

Return to “Keramikk, Krystall, Porselen og Glass”