Jardiniere, zsolnay

Forumet for samlere av keramikk, porselen, krystall, glass og pyntegjenstander
Post Reply
Arvingene
Posts: 2
Joined: 11 Nov 2014 22:11

Jardiniere, zsolnay

Post by Arvingene »

jardiniere with angels.jpg
jardiniere with angels.jpg (8.58 KiB) Viewed 555 times
Jeg har arvet denne jardinieren som er lagd i Ungarn hos Zsolnay. Ifølge merking under, er den lagd mellom 1873 og 1882.( Nr 76.) Den har en liten sprekk i glasuren, noe som er normalt, har jeg lest meg til. Den er tross alt ca 140 år gammel! Ellers er den hel :D Jeg lurer på om det er noen her som har peiling på denne, event verdi og historie?
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Jardiniere, zsolnay

Post by Olav K »

googler du det samme du har i overskriften finner du en haug med annonser, og langt nede på siden artikler om zsolnay, verket og museet i Pecs. Om det er et marked for denne i Norge har jeg ingen aning om, ei heller om e-bay selgere og antikvitetshandlerne får det de ønsker seg.
Arvingene
Posts: 2
Joined: 11 Nov 2014 22:11

Re: Jardiniere, zsolnay

Post by Arvingene »

Takk.
Jeg har brukt mange timer på å Google, ja ;-) Det tok lang tid å finne ut hvor den var fra, da jeg ikke fant noe stempel. Men så tok jeg mobilen mellom stativet og selve bollen! Der var det et stempel! Så var det å finne ut av det stempelet da.... det tok også tid! Og etter hvert fant jeg også ut at det sto et nr under bollen. Så var det å Google det... Jeg skal la Blomquist få se på den.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Jardiniere, zsolnay

Post by tho »

Studer salgsbetingelsene før du leverer inn. Vurderingene er heller
ikke alltid i samsvar med oppnådd pris.

Lykke til. Fortell oss hvordan det går. :mrgreen:
Post Reply

Return to “Keramikk, Krystall, Porselen og Glass”