Ny bil i hus

User avatar
Trond i California
Posts: 779
Joined: 19 May 2009 05:17
Location: San Francisco, California

Re: Ny bil i hus

Post by Trond i California »

Min Triumph TR2 1954 har hatt mange helgeturer fra Bergen over Vikafjellet og langsetter Sognefjorden foer jeg sendte den til Sunny California i 1999. Har eid denne bilen siden 1985...

Naa kjoerer jeg en Volvo C70 Cab til daglig. Er veldig glad i aa kjoere aapen bil, og klimaet her passer godt for det siden det ikke regner mellom April og November....
Attachments
TR2_1.jpg
TR2_1.jpg (73.09 KiB) Viewed 2094 times
TR2_2.jpg
TR2_2.jpg (51.13 KiB) Viewed 2094 times
User avatar
jba
Posts: 920
Joined: 01 Mar 2009 14:14

Re: Ny bil i hus

Post by jba »

Denne var flott Trond :D

Jeg har stor sans for klassiske åpne biler, og ville gjerne hatt en 50-60 talls cab selv. Jeg er desverre ikke særlig flink til å mekke og dessuten har jeg hverken tid eller syntes det er gøy. Så det ble en 1999 MB CLK 320 i stedet. Den har nettopp rundet 31000 km. Altså fremdeles nær usirkulert. (bilde lenger opp i tråden)
User avatar
Trond i California
Posts: 779
Joined: 19 May 2009 05:17
Location: San Francisco, California

Re: Ny bil i hus

Post by Trond i California »

Naar jeg ikke kjoerer Triumph TR2, Volvo C70 eller Volvo XC-70 saa setter jeg meg i min Ford 150 med 6 liters bensinmotor og 4 hjulstrekk. Den er fin aa kjoere naar man har endel aa dra paa....
Attachments
IMG_1687.JPG
IMG_1687.JPG (104.34 KiB) Viewed 1973 times
User avatar
Kekkonen
Posts: 157
Joined: 22 Oct 2011 09:04
Location: Ullensaker

Re: Ny bil i hus

Post by Kekkonen »

Trond i California wrote:Naar jeg ikke kjoerer Triumph TR2, Volvo C70 eller Volvo XC-70 saa setter jeg meg i min Ford 150 med 6 liters bensinmotor og 4 hjulstrekk. Den er fin aa kjoere naar man har endel aa dra paa....
*småsikle* ...jeg er ikke lite amcarentusiast da :P ...og bor i Norge! hehe

Vet ikke hvorfor du bor i California jeg Trond, men uansett grunn så misunner jeg deg litt...både bilpriser og bensinpriser :D
By a strange reason I seems to be weak for "Cartwheels" - I love those Morgan dollars.
2rhaug
Posts: 674
Joined: 09 May 2009 16:02

Re: Ny bil i hus

Post by 2rhaug »

Hei USA!
Og Trond.
Jeg har alltid hatt USA-bil som nr.2. Og jeg har alltid vært tro mot Buick Riviera. Før hadde jeg 1966, nå 1980.
Her følger et lite sommerbilde fra landstedet, hvor bilen er plassert permanent.
Om det er bilen eller landstedet som dominerer, har med øyet som ser.

Bilen er komfortabel; uavhengig fjæring på alle hjul.
Den er forhjulsdrevet; alle med amcar sier jeg er en konvertert europeer.
Den går fort; V8 med lite lyd og smarte finesser. Velkommen bak. Langt bak!
Den har 4 seter; det er nok når du vil ha din kjære foran og så få som mulig bak..!
Den har six-way-seat; fint når du vil manøvrere til noen eller fra noen..
Den har cruice-control; fint å ha rett før Stømstad og Systembolaget...den finner farten og veien selv.
Den har velour-seter; som alle fine biler skal ha. Skinnseter er for sjåfører som skal sitte foran i en åpen bil fra 1930-tallet.
Den har R-merket i fronten. Ikke Rolls-Royce, men Riviera. Alle vet vel at når Dynaflowen kom i 1947, prøvde RR å kopiere denne fantastiske gearkassen. Det endte med en original Dynaflow i RR-en. Forøvrig samme kasse som Tom Cruice, satt over når han sammen med Dustin Hofman, spilte i Rainman.
Velcome to my universe!
Attachments
CIMG0058.JPG
CIMG0058.JPG (21.37 KiB) Viewed 1923 times
Post Reply

Return to “Motor og Kjøretøy”