Ny bil i hus

Post Reply
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Ny bil i hus

Post by Torashe »

Ikke mye til bil da men. Opel Corsa GSI,litt triksing ble det jo,så foreløpig 180hk på 980kg,den flytter seg rimelig bra.
Må bare vente til alle rutene er sota så legger jeg ut bilde av den. Må jo si om noen her liker bmw,så kjørte jeg greit fra den gammle type M3. Når snøen nå gir seg til våren skal den prøves mot en Ferrari 348 som en kompis har,garantert jeg tar den og :mrgreen: bare han kompisen min som ikke enda vil innse det.
Så får vi se om den kommer seg ut på stripa på Forus.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Ny bil i hus

Post by madsemann »

Forus i stavanger? Da kan vi ha ett lite kappløp i min Italiener :-) Fiat Coupe 2.0 Turbo. Har ikke fått gjort så mye med den enda, men tror den skal duge etterhvert :-)
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Ny bil i hus

Post by Torashe »

Forus Stavanger ja. Er jo der når det kjøres på sletta.
Tja spørs jo litt hvilken type du har? 16v el 20v? Er det litt nyere type og den 20v så blir det gjevnt løp som min bil står akurat nå,da ligger vel bilen din på rundt 220hk? 0-100 på 6, og noe,og min er på 6,7 nå(selv kjørt),180hk uten turbo,men venter på svar fra Tyskland om hvordan motoren vil takle en Garett turbo i den. Er det bare en av de 16v utgavene så ser du bare en svart skygge fremfor deg :lol:
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Ny bil i hus

Post by madsemann »

Torashe wrote:Forus Stavanger ja. Er jo der når det kjøres på sletta.
Tja spørs jo litt hvilken type du har? 16v el 20v? Er det litt nyere type og den 20v så blir det gjevnt løp som min bil står akurat nå,da ligger vel bilen din på rundt 220hk? 0-100 på 6, og noe,og min er på 6,7 nå(selv kjørt),180hk uten turbo,men venter på svar fra Tyskland om hvordan motoren vil takle en Garett turbo i den. Er det bare en av de 16v utgavene så ser du bare en svart skygge fremfor deg :lol:
Er nok 20v med 220 hk ja :D Men jeg har vurdert å chippe den, men Sigbjørn vil ha så mye penger av meg da :( Men det kommer nok :) Har hatt min del biler de 11 årene jeg har hatt lappen, men dette er uten tvil den morsomste :)
Bor du i Stavangerområdet?
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Ny bil i hus

Post by Torashe »

Hmmmm kansje turboen bør gå i først da hehe.. er det så gal pris på chip til den da? par høvdinger? Kan sjekke det opp jeg og for deg om du vil.
Bor i Sandnes,så på en god dag er det bare et stein kast i fra Stavanger.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Ny bil i hus

Post by madsemann »

Torashe wrote:Hmmmm kansje turboen bør gå i først da hehe.. er det så gal pris på chip til den da? par høvdinger? Kan sjekke det opp jeg og for deg om du vil.
Bor i Sandnes,så på en god dag er det bare et stein kast i fra Stavanger.
Nei selve chippen er jo ikke så dyr. Men tollmyndigheter (Sigbjørn) og forsikringsselskap vil ha sin del av kaka de også :(
Foresten, i 24 år har eg bare kjørt jønå sandnes :D
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Ny bil i hus

Post by Lagrinn »

Torashe wrote:Forus Stavanger ja. Er jo der når det kjøres på sletta.
Tja spørs jo litt hvilken type du har? 16v el 20v? Er det litt nyere type og den 20v så blir det gjevnt løp som min bil står akurat nå,da ligger vel bilen din på rundt 220hk? 0-100 på 6, og noe,og min er på 6,7 nå(selv kjørt),180hk uten turbo,men venter på svar fra Tyskland om hvordan motoren vil takle en Garett turbo i den. Er det bare en av de 16v utgavene så ser du bare en svart skygge fremfor deg :lol:
Da kan du jo kjøre mot dieseldyret mitt, 0-100 på 6,2sek :D
Men er uansett bra vekt/HK forhold på den corsaen, selv bytter jeg til en eldre 540 bensin litt utpå nyåret, en e34 med V8 og 286 hk flytter seg jo på en måte det også :)
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Ny bil i hus

Post by Torashe »

madsemann wrote:
Torashe wrote:Hmmmm kansje turboen bør gå i først da hehe.. er det så gal pris på chip til den da? par høvdinger? Kan sjekke det opp jeg og for deg om du vil.
Bor i Sandnes,så på en god dag er det bare et stein kast i fra Stavanger.
Nei selve chippen er jo ikke så dyr. Men tollmyndigheter (Sigbjørn) og forsikringsselskap vil ha sin del av kaka de også :(
Foresten, i 24 år har eg bare kjørt jønå sandnes :D
Jo men de skal jo ikke vite om det da :twisted: Kjapt gjort selv både montering og demontering om det måtte trengs,og så legger en inn et program så gjør at de ikke finner ut på kjøre computeren at den har vært chippet.Betaler vel nok avgifter fra før.
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Ny bil i hus

Post by Torashe »

Lagrinn wrote:
Torashe wrote:Forus Stavanger ja. Er jo der når det kjøres på sletta.
Tja spørs jo litt hvilken type du har? 16v el 20v? Er det litt nyere type og den 20v så blir det gjevnt løp som min bil står akurat nå,da ligger vel bilen din på rundt 220hk? 0-100 på 6, og noe,og min er på 6,7 nå(selv kjørt),180hk uten turbo,men venter på svar fra Tyskland om hvordan motoren vil takle en Garett turbo i den. Er det bare en av de 16v utgavene så ser du bare en svart skygge fremfor deg :lol:
Da kan du jo kjøre mot dieseldyret mitt, 0-100 på 6,2sek :D
Men er uansett bra vekt/HK forhold på den corsaen, selv bytter jeg til en eldre 540 bensin litt utpå nyåret, en e34 med V8 og 286 hk flytter seg jo på en måte det også :)
Grom lyd av V8 ja. Bilen er vel kjørt hardt så yter vel 250hk,litt bytting på eksosen så får du en bil med den sykeste rå lyden hvertfall.Bmw er jo turtallsvillig så du får jo resons med engang på turtaller når du ruser den,så den hørers jo jævlig hissig ut,ikke like kult med biler som ikke tar av på turtallet før 3000rpm. Redd disel dyret ditt vil kjøre fra den ja,men kansje ikke det viktigste. Bare husk og dobble drivstoff budsjettet ditt hehe..
Er det du som har kjørt disel dyret på 6,2 el er det på papiret? Er det ikke automat så kan jeg jo ta deg om du bommer litt på giret :mrgreen:
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Ny bil i hus

Post by Lagrinn »

Torashe wrote:
Lagrinn wrote:
Torashe wrote:Forus Stavanger ja. Er jo der når det kjøres på sletta.
Tja spørs jo litt hvilken type du har? 16v el 20v? Er det litt nyere type og den 20v så blir det gjevnt løp som min bil står akurat nå,da ligger vel bilen din på rundt 220hk? 0-100 på 6, og noe,og min er på 6,7 nå(selv kjørt),180hk uten turbo,men venter på svar fra Tyskland om hvordan motoren vil takle en Garett turbo i den. Er det bare en av de 16v utgavene så ser du bare en svart skygge fremfor deg :lol:
Da kan du jo kjøre mot dieseldyret mitt, 0-100 på 6,2sek :D
Men er uansett bra vekt/HK forhold på den corsaen, selv bytter jeg til en eldre 540 bensin litt utpå nyåret, en e34 med V8 og 286 hk flytter seg jo på en måte det også :)
Grom lyd av V8 ja. Bilen er vel kjørt hardt så yter vel 250hk,litt bytting på eksosen så får du en bil med den sykeste rå lyden hvertfall.Bmw er jo turtallsvillig så du får jo resons med engang på turtaller når du ruser den,så den hørers jo jævlig hissig ut,ikke like kult med biler som ikke tar av på turtallet før 3000rpm. Redd disel dyret ditt vil kjøre fra den ja,men kansje ikke det viktigste. Bare husk og dobble drivstoff budsjettet ditt hehe..
Er det du som har kjørt disel dyret på 6,2 el er det på papiret? Er det ikke automat så kan jeg jo ta deg om du bommer litt på giret :mrgreen:
Ja, det er jo en gammel bil, men har ikke gått mere en 188000km, å det er jo ingen ting får denne motoren.
Vurderer og sette på effekt anlegg eller bygge eksos selv, v8 er jo litt show :)
Jeg har målt den selv til 6,2, men det var med en liten bomgiring(skulle giret til andre litt før)

Forbruk ja, glad jeg har en konebil med 101 diesel hester stående, så blir vell den til og fra jobb også bmwen på litt lengere turer tenker jeg.
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Ny bil i hus

Post by brafin »

Kjøp heller flere speciedalere er mitt råd ! Slipper dermed omlakkering/oppretting/dyr forsikring ! Verdistigning på biler ? Nei. Speciedalere ? Ja, absolutt. Hilsen CLK. :wink:
Post Reply

Return to “Motor og Kjøretøy”