Er det trygt å handle hos mynthandlere?

Her kan du diskutere online auksjoner.
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Er det trygt å handle hos mynthandlere?

Post by Flash »

Som sagt det var dumt å trekke frem denne aktøren spesiellt, det skal ikke gjenta seg. Men gjort er gjort og jeg får stå for det.

Men tilbake til topic. Alle merker/medaljer med tilknytning til Nazi-Tyskland har så og si uten unntakt vært/er utsatt for kopiering. Det bør derfor alltid lyse en varsellampe når en ser slike objekter. Ofte kan du få en mistanke uten å være spesiellt dreven da orginale ting i all hovedsak er godt og detaljert håndverk, noe de fleste kopiene ikke er.

På slike objekter bør man altså utvise varsomhet. Sjekke en gang til eller legge det fram for noen med erfaring. Etter min oppfatning er det dette vi betaler de profesjonelle aktørene for. Men som jeg ser av flere innlegg her er det tydelig at mange betrakter det mer som en slags forsikring om at du får levert tilbake objektet hvis du senere skulle finne ut at det ikke er som beskrevet.

Personlig ønsker jeg helst å betale for en kvalitetskontroll i forkant enn å måtte kjøpe en forsikring.
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Er det trygt å handle hos mynthandlere?

Post by rega65 »

Jeg synes ikke det var dumt av deg å påpeke dette objektet/selgeren.Neste gang kan det være en annen,enten privat eller næringsdrivende.Vi kan ikke bare se på at falske/feil graderte objekter blir utbudt uten å tørre si fra.Vent noen år og se hva som skjer når kina-kopiene også har skiftet hender noen ganger,skal vi på forumet bare sitte og se på at falske effekter/grovt overvurderte blir omsatt,uten å påpeke dette fordi noen(ikke mange tror jeg) synes det er upassende.Om det blir mange slike saker sager vi av grena vi sitter på,det vil ikke komme nye samlere,de tør bare ikke.Det er jo en del av hensikten med samlerforumet,at vi skal debattere og komme med synspunkter ang.vår hobby,både skryte av mynter,gradere for hverandre,og også påpeke objekter med betydelige avvik.Er sikker på at skanfil er glad for å bli gjort oppmerksom på dette objektet,det samme ville de andre av våre seriøse aktører også vært.Tror du hadde hatt større problemer med deg selv om dette objektet hadde blitt bydd opp til en høy pris og du ikke sa fra hva du visste om dette objektet Flash. :wink:
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Er det trygt å handle hos mynthandlere?

Post by madsemann »

rega65 wrote:Jeg synes ikke det var dumt av deg å påpeke dette objektet/selgeren.Neste gang kan det være en annen,enten privat eller næringsdrivende.Vi kan ikke bare se på at falske/feil graderte objekter blir utbudt uten å tørre si fra.Vent noen år og se hva som skjer når kina-kopiene også har skiftet hender noen ganger,skal vi på forumet bare sitte og se på at falske effekter/grovt overvurderte blir omsatt,uten å påpeke dette fordi noen(ikke mange tror jeg) synes det er upassende.Om det blir mange slike saker sager vi av grena vi sitter på,det vil ikke komme nye samlere,de tør bare ikke.Det er jo en del av hensikten med samlerforumet,at vi skal debattere og komme med synspunkter ang.vår hobby,både skryte av mynter,gradere for hverandre,og også påpeke objekter med betydelige avvik.Er sikker på at skanfil er glad for å bli gjort oppmerksom på dette objektet,det samme ville de andre av våre seriøse aktører også vært.Tror du hadde hatt større problemer med deg selv om dette objektet hadde blitt bydd opp til en høy pris og du ikke sa fra hva du visste om dette objektet Flash. :wink:
Enig med siste taler!
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Er det trygt å handle hos mynthandlere?

Post by trygghandel »

madsemann wrote:
rega65 wrote:Jeg synes ikke det var dumt av deg å påpeke dette objektet/selgeren.Neste gang kan det være en annen,enten privat eller næringsdrivende.Vi kan ikke bare se på at falske/feil graderte objekter blir utbudt uten å tørre si fra.Vent noen år og se hva som skjer når kina-kopiene også har skiftet hender noen ganger,skal vi på forumet bare sitte og se på at falske effekter/grovt overvurderte blir omsatt,uten å påpeke dette fordi noen(ikke mange tror jeg) synes det er upassende.Om det blir mange slike saker sager vi av grena vi sitter på,det vil ikke komme nye samlere,de tør bare ikke.Det er jo en del av hensikten med samlerforumet,at vi skal debattere og komme med synspunkter ang.vår hobby,både skryte av mynter,gradere for hverandre,og også påpeke objekter med betydelige avvik.Er sikker på at skanfil er glad for å bli gjort oppmerksom på dette objektet,det samme ville de andre av våre seriøse aktører også vært.Tror du hadde hatt større problemer med deg selv om dette objektet hadde blitt bydd opp til en høy pris og du ikke sa fra hva du visste om dette objektet Flash. :wink:
Enig med siste taler!
Jeg er og enig med siste taler!
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Er det trygt å handle hos mynthandlere?

Post by Myge »

Objektet er trukket, takk for hjelpen. Beklager bryderiet.
Post Reply

Return to “Auksjoner”