20 kr 1885 Sverige på qxl norske gullmynter

Her kan du diskutere online auksjoner.
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

20 kr 1885 Sverige på qxl norske gullmynter

Post by Mineline »

Det ligger ute to stk , en med minstepris ikke oppnådd med bud kr 20 000 .- og en uten minstepris med bud kr 16 500 .- . Jeg har begge budene , men den siste får bud fra en kjøper uten tidligere kjøp , og en kjøper som siste 12 mnd. har kjøpt 4 tegneserier ...
Da sletter jeg mitt maxbud , og for en selger er det ødeleggende hvis han har god samvittighet at seriøse kjøpere stopper budgiving .... men .. se min karakterbok ...
Hva mener andre ?

mineline
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1513
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: 20 kr 1885 Sverige på qxl norske gullmynter

Post by mynt01 »

Har opplevet å få tilbud om kjøp av objektet etter auksjonslutt, etter å ha blitt overbydd av en annen med 2-3 karakterer. På Qxl.
Selger ga ikke negativ karakter engang etter å ha beklaget seg over denne budgiver.
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: 20 kr 1885 Sverige på qxl norske gullmynter

Post by ramazotti »

Kan du legge ut link til auksjonene ?
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: 20 kr 1885 Sverige på qxl norske gullmynter

Post by Mineline »

Jeg ser at ene budgiver er med på alle dyre auksjoner til selger , voldsomt til interesse ..
Mineline wrote:Det ligger ute to stk , en med minstepris ikke oppnådd med bud kr 20 000 .- og en uten minstepris med bud kr 16 500 .- . Jeg har begge budene , men den siste får bud fra en kjøper uten tidligere kjøp , og en kjøper som siste 12 mnd. har kjøpt 4 tegneserier ...
Da sletter jeg mitt maxbud , og for en selger er det ødeleggende hvis han har god samvittighet at seriøse kjøpere stopper budgiving .... men .. se min karakterbok ...
Hva mener andre ?

mineline
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
vestavind02
Posts: 145
Joined: 13 Nov 2008 19:30

Re: 20 kr 1885 Sverige på qxl norske gullmynter

Post by vestavind02 »

Hei.
Den ene du har høyeste bud på er jo min da, den andre kjenner jeg ikke til og vil ikke uttale meg om.
Den auksjonen min går ut om ca 45 Minutter, og det er ennå 5 bud opp til minstepris og blir den ikke solgt skal den få ligge til våren før jeg legger den ut igjen, fårhåpentligvis med høyere både gull og myntpris :)
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: 20 kr 1885 Sverige på qxl norske gullmynter

Post by Mineline »

Sorry , det gjelder ikke deg ... vi kan snakkes på mail :D
vestavind02 wrote:Hei.
Den ene du har høyeste bud på er jo min da, den andre kjenner jeg ikke til og vil ikke uttale meg om.
Den auksjonen min går ut om ca 45 Minutter, og det er ennå 5 bud opp til minstepris og blir den ikke solgt skal den få ligge til våren før jeg legger den ut igjen, fårhåpentligvis med høyere både gull og myntpris :)
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: 20 kr 1885 Sverige på qxl norske gullmynter

Post by Mineline »

Jeg orienterte qxl , og alle , nærmere 20 auksjoner fra denne selger ble slettet
mineline
Mineline wrote:Det ligger ute to stk , en med minstepris ikke oppnådd med bud kr 20 000 .- og en uten minstepris med bud kr 16 500 .- . Jeg har begge budene , men den siste får bud fra en kjøper uten tidligere kjøp , og en kjøper som siste 12 mnd. har kjøpt 4 tegneserier ...
Da sletter jeg mitt maxbud , og for en selger er det ødeleggende hvis han har god samvittighet at seriøse kjøpere stopper budgiving .... men .. se min karakterbok ...
Hva mener andre ?

mineline
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
gekl
Posts: 232
Joined: 22 Apr 2009 19:34

Re: 20 kr 1885 Sverige på qxl norske gullmynter

Post by gekl »

Yes, "samlern09" or so had a short career at QXL.

A seller with a lot of copies of the Aftenposten book about the Goldtransport it seems - and many of the none-modern coins bought at Oslo Mynthandel.....
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: 20 kr 1885 Sverige på qxl norske gullmynter

Post by jornkris »

Jeg så den i går uten at jeg kommenterte den.
Det var jo snakk om veldig mange auksjoner (10-15-20) fra den ene selgeren (samlern09) der en budgiver uten kjøp av mynter i karakterboka hadde veldig høye bud.
Samtidig som han ikke hadde bud på andre helt like objekter, kun disse fra den ene selgeren.
Det er bra qxl sletter auksjonene når de ser det er juksebud, de kan vel gå inn og sjekke ip-adresser o.l. noe de sikkert gjorde i denne saken.


(forøvrig er det fordel å starte diskusjonen et annet sted ennn i kategorien "etterlyst", sikkert mange som gikk glipp av denne diskusjonen.)
gekl
Posts: 232
Joined: 22 Apr 2009 19:34

Re: 20 kr 1885 Sverige på qxl norske gullmynter

Post by gekl »

Now all the auctions are back again - and at a least all my bids for starting-price are topped by a bidder names Saranya ( beautiful name of a famous Indian actress ).

Saranya has been very little active the last month, but shows suddenly a huge interest on better material, but only if someone else has already placed a bid !.

But, I assume that some people do need the security of other peoples interest before they start bidding.

No more bids from me though.
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: 20 kr 1885 Sverige på qxl norske gullmynter

Post by Mineline »

Samme fra meg
mineline
gekl wrote:Now all the auctions are back again - and at a least all my bids for starting-price are topped by a bidder names Saranya ( beautiful name of a famous Indian actress ).

Saranya has been very little active the last month, but shows suddenly a huge interest on better material, but only if someone else has already placed a bid !.

But, I assume that some people do need the security of other peoples interest before they start bidding.

No more bids from me though.
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
zaldor
Posts: 159
Joined: 14 Nov 2008 19:10
Location: Larvik

Re: 20 kr 1885 Sverige på qxl norske gullmynter

Post by zaldor »

"samlern09" er tilbake som "samleren 09". Saranya er igjen med og byr og ser ut til å ha et bredt samlerområde. De har også nylig handlet seg i mellom.

Profilen til samleren09: http://www.qxl.no/accdb/ViewUser.asp?IDU=403389601

Profilen til Saranya: http://www.qxl.no/accdb/viewUser.asp?IDU=6201550

Linker til samleren09s auksjoner hvor Saranya har bud:

http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 582593666/

http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 582593604/

http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/gu ... 582594014/

http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/gu ... 582593736/
User avatar
Medicoin
Posts: 225
Joined: 15 Apr 2009 08:35
Location: Akershus

Re: 20 kr 1885 Sverige på qxl norske gullmynter

Post by Medicoin »

hehe.. Kommer det til å flomme over med finske 10 markkaa 1904 nå da kanskje? ;)
User avatar
kråkerøy
Posts: 741
Joined: 12 Nov 2008 20:25

Re: 20 kr 1885 Sverige på qxl norske gullmynter

Post by kråkerøy »

Det er jo opplagt at den fort blir 1905. Den er over fire ganger så dyr.
Selger burde nekte å sende mynten til han!

Myntmarkedet blir ødelagt dersom den Dansken han ikke stoppes :evil:
Post Reply

Return to “Auksjoner”