Vippse og betalingsløsninger

Her kan du diskutere online auksjoner.
Post Reply
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Vippse og betalingsløsninger

Post by vivavegas »

Gjelder tydeligvis og følge med. Solgte noen ting på finn.no og fikk bare i dag 2 henvendelseer og at de kunne vippse pengene til meg!
Noen andre med erfaring med vippsing?
Det er jo bestandig en avveing om man skal kaste seg på slike nye trender (og kanskje få ett konkurransefordel), eller om man skal holde seg til de gamle tradisjonelle.
User avatar
bingo
Posts: 177
Joined: 28 Oct 2008 15:46

Re: Vippse og betalingsløsninger

Post by bingo »

Jeg har veldig god erfaring med vipps. Særlig betalingen er rask og smertefri og det er fint å slippe og logge seg inn i nettbanken hver gang, men jeg vippser kun småbeløp ( i alle fall foreløpig).
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Vippse og betalingsløsninger

Post by Olav K »

Slik jeg forstår VIpps, kan en som har det innstallert på sin telefon sende betaling direkte fra denne til din bankkonto. Du behøver ikke ha Vipps på egen telefon. Du må selvfølgelig sjekke om pengene er kommet inn på konto, men det må du med vanlig nettbetaling også. Du løper mao ingen risk med å ta betalt fra en vippser.
EnSelger
Posts: 9
Joined: 09 Sep 2015 18:57

Re: Vippse og betalingsløsninger

Post by EnSelger »

For dere som bruker DNB kan betalingsløsningen Vipps være en bra platform for salg av mynter :)
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Vippse og betalingsløsninger

Post by Arve »

Olav K wrote:Slik jeg forstår VIpps, kan en som har det innstallert på sin telefon sende betaling direkte fra denne til din bankkonto. Du behøver ikke ha Vipps på egen telefon. Du må selvfølgelig sjekke om pengene er kommet inn på konto, men det må du med vanlig nettbetaling også. Du løper mao ingen risk med å ta betalt fra en vippser.
Da har du misforstått. Begge må ha vips installert på telefonen for at penger skal kunne overføres. Dessuten tar banken en avgift på 1% på beløp over 5k NOK. Den grensen blir nok senket når mange nok tar dette i bruk.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
vn2hare
Posts: 316
Joined: 05 Jun 2015 21:57
Location: Harestua

Re: Vippse og betalingsløsninger

Post by vn2hare »

EnSelger wrote:For dere som bruker DNB kan betalingsløsningen Vipps være en bra platform for salg av mynter :)
Selv om Vipps er en app fra DNB, så kan den brukes av alle, uansett hvilken bank du bruker. Som Arve skriver så må imidlertid både betaler og mottaker ha Vipps på sin telefon.
Post Reply

Return to “Auksjoner”